ГРАДЊА тунела Савска - Дунавска падина изгледа извесније после усвајања плана детаљне регулације на последњој седници Градске скупштине. Челници престонице најављују да би градња овог пролаза под земљом дугог скоро два километра могла да почне крајем наредне године.

О тунелу се разговарало и пре шест деценија, а да ли ће Град имати средстава да започне његову градњу, пошто је вредност тунела испод Теразијског платоа процењена на износ од 90 до 100 милиона евра, показаће време.

Засада је у плану изградња две тунелске цеви дужине од око два километра. Траса се планира испод Теразија до Косовске, одакле се спушта ка Таковској и Цвијићевој. Један улаз требало би да буде у Улици Гаврила Принципа, прекопута Филолошке гимназије, односно изнад Економског факултета. Излаз је планиран у Булевару деспота Стефана, код раскрснице са улицом Јована Авакумовића, односно код градске полицијске управе.

Прочитајте још - До тунела из Каменичке

Тунел је планиран као продужетак Новог савског моста, а уместо Парка Луке Ћеловића испред Економског факултета планирана је изградња кружног тока којим би возила могла да уђу у тунел, али и у будући Булевар Вудроа Вилсона и реконструисану Карађорђеву улицу.

- У зони улазног портала у Улици Гаврила Принципа требало би да се сруши осам или девет објеката површине око 2.800 квадратних метара - рекао је за "Новости" главни градски урбаниста Марко Стојичић. - У Булевару деспота Стефана, у зони излазног портала, ниједан објекат није предвиђен за рушење.


У Каменичкој је улаз у тунел Фото П. Милошевић

Да су зграде и локали предвиђени за уклањање, власници не знају. Многи од њих и не верују да ће тунел икада бити изграђен.

- Чули смо за план тек када су прошле године у јуну неки људи дошли и питали нас да ли могу да уђу у локал, премере га и обиђу - прича власник једне пољопривредне апотеке у Каменичкој. - И није спорно ни то што би да нас руше, али би требало да нам кажу то на време, да сви можемо да планирамо где ћемо да се селимо.

Прочитајте још - Грађани оцењују тунел споја савске и дунавске падине

Закупци локала зграде у Ломиној говоре да је цео објекат продат прошле године и да власник ниједном није дошао ни да види шта држе унутра. За план о рушењу не знају, као ни о градњи тунела. Сад им је, кажу, јасно то што се власник не инетересује превише за њих.

ДИМЕНЗИЈЕ

ОКО улазно-излазног портала у Булевару деспота Стефана у плану су по две саобраћајне траке које га заобилазе с обе стране. Највећа дубина тунела је испод Теразија - око 38 метара. Тунел би требало да има и два евакуациона излаза. Ширина попречног профила у једној тунелској цеви биће нешто мање од 10 метара.

ЦЕНТАР

КАДА, и ако, тунелска веза буде направљена, саобраћајнице у центру града требало би да буду растерећене за 3.120 возила по сату. Према истраживањима Саобраћајног факултета, њиме ће саобраћај у центру бити растерећен за 14 одсто, а укупно време путовања смањено за 10 одсто.