Некада су пароле биле најважнији мотивациони модел који је подизао радну дисциплину и раднички елан. Парола је била погодна за "маркетинг" јер је била јефтина, а најважније је било да је одушевљене масе што гласније узвикују. Све то се односи, дабоме, на доба некадашњег социјалистичког друштвеног уређења, које је красило доба од завршетка Другог светског рата па до краја прошлог века.

Они који су уобличавали такав, социјалистички начин размишљања, планирали су да "добаце" и знатно даље, у удаљену будућност када је требало коначно да наступи и дуго најављивани комунизам. Друштво без баријера, граница међу сталежима, без сиромашних и богатих...

Углавном, пароле које су некада красиле Београд биле су енергичне, јасне и громогласне. Исписиване су на великим платненим паноима, или би, просто, биле узвикиване широм града, на стадионима и другим масовним окупљањима.

Прочитајте још - Београдске приче: Од трамваја до тролејбуса

Када су увелико биле актуелне године које многи нерадо памте као деведесете, и када је најзад дошло доба да се преселимо у наредни век, а богме и миленијум, пароле су постале све више изобичајене. Али, било је оних који се још увек држе за њих, као најбоље "мотивационо" средство за пропаганду лепше будућности.

Тако је једна парола остала и данас у "ведром" сећању многих Београђана. Било је то време када су трамвајске линије најзад обележиле ширење и напредак новобеоградске стране града.


Дакле, дошло је време да буду постављене трамвајске шине, а пажљив посматрач ће приметити да неке ствари уопште нису напредовале. То је чињеница да многи трамваји које видимо на фотографијама из касних осамдесетих - и данас "красе" градске улице. Колико је километара остало иза њих, то остављамо историји на процену. Ипак, једна еуфорична парола остала је да нас присећа на то време.

У време када су прва оваква шинска возила "закорачила" на шине и спојила "блокове" са центром града, неки стари "креатор парола" написао је своју умотворину: "Трамвајем у 21. век!".

Прочитајте још - Београдске приче: Трамвај где му место беше

То је изазвало подсмех тадашњих Београђана који су увелико почели да заборављају време узвикивања и исписивања овако важних порука приликом значајних догађаја. Неколико фотографија и једно сећање ипак нису на одмет...


НОВОБЕОГРАДСКИ ТРОЛЕЈБУС

До увођења трамваја новобеградском страном крстарили су искључиво аутобуси, а још давних шездесетих преко Бранковог моста ишао је и тролејбус, али његов учинак на улицама новог дела града био је ускоро потпуно занемарен, а потом и укинут.