СВИХ 25 аутобуса "Ариве", марке "темса", који су у мају повучени са улица после серије несрећа због сумње на "ибертуру", враћено је у саобраћај. После три месеца, детаљних испитивања и тестирања утврђено је да су возила безбедна за саобраћај, рекли су у овој компанији.

Менаџмент компаније "Арива" вратио је на улице возила Тemsa Avenue LF 12, произведена 2018. године после, како кажу, бројних заједничких испитивања и модификација у која је био укључен произвођач из Турске.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Градске власти: Панчевачки возачи од среде за воланом; Синдикат: Штрајк се наставља

- Осим испитивања у претходна три месеца урађена су и додатна подешавања са циљем повећања безбедности кретања аутобуса - кажу у "Ариви". - Измене на софтверу и замена појединих кабловских снопова превентивно су урађене на свим возилима овог типа, а замењена је и педала гаса. Потом су спроведена тестирања у режиму стајања и кретања возила, а на крају и у реалним условима саобраћаја у Београду.

По испитивањима, тврде да су добили писану потврду од произвођача "Темса" да су возила спремна за даљу употребу, без икаквог ризика да може доћи до кретања или убрзања возила без команде возача.

Возила су повучена 9. маја ове године после серије незгода у којима су учествовала ова возила. Први забележени инцидент догодио се прошле године у Миријеву, срећом без тежих последица. Међутим, само неколико недеља касније возач аутобуса исте марке на линији 47 изгубио је контролу на Славији, закуцао се пуном брзином у бандеру и тек пуким чудом је преживео.

Окидач за повлачење возила била је несрећа која се пролетос догодила на линији 20, када је аутобус ударио у продавницу у Устаничкој улици.

Пре неколико дана, због наводне ибертуре, аутобус ГСП на линији 77 ударио је у возило на линији 40А. На овој линији од летос саобраћају нова возила турске фирме БМЦ која, како познаваоци тврде, има исти мотор као и "темса". У питању је мотор произвођача Cummins, модел "евро 6". Ипак, познаваоци кажу да није проблем у мотору, "који је врхунски", већ, највероватније, у електроници која даје сигнал мотору како и када да убрза.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
„Фиш фест“ од четвртка

КРИВЕ ВОЗАЧЕ

КАКО "Новости" незванично сазнају, постављене су и камере да снимају колена возача у овим возилима. Наводно су из турске компаније тврдили да су за несреће криви возачи који држе гас уместо да - коче.