У сарадњи са новосадском галеријом "Бел арт", у новобеоградској галерији "Блок" 16. августа биће отворена изложба уметника Крамара (Аустрија) и Бранимира Карановића (Србија).


"Бел арт" седам година приређује Фестивал савремене уметности "Дунавски дијалози" на којој учествују уметници из земаља подунавског региона.


"Дунавски дијалози" пружају један могући увид у токове савремене уметности специфичне европске регије коју чине неке од најразвијенијих европских држава попут Немачке и Аустрије, преко земаља које су током протекле три деценије доживеле системску транзицију (Словачка, Мађарска, Румунија, Бугарска), држава тзв. "балканског бурета барута" (Србија, Хрватска), те земаља које су још увек обухваћене дубоком кризом (Молдавија, Украјина).


Различити степени развоја ових држава обезбеђује "Дунавским дијалозима", како истичу организатори, изузетно занимљиве уметничке резултате, различите погледе и закључке.


Ове године Фестивал савремене уметности се одвија под централном темом "Перцепција савремености", а осим истоимене централне изложбе одржаће се и низ поставки "Низ Дунав: од Апатина до Кладова".


На изложбама и манифестацијама које се постављају у градовима и местима низ српски део дунавског тока (Апатин, Баноштор, Нови Сад, Сремски Карловци, Београд, Виминацијум, Велико Градиште, Кладово) успостављаће се својеврсни уметнички дијалози српских уметника са уметницима из подунавских земаља.


У такав дијалошки однос биће постављене фотографије Крамара, аустријског уметника из Беча, и Бранимира Карановића, реномираног уметника из Београда.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Изложба посвећена шљиви


Њихови фотографски концепти су веома блиски јер двојица уметника своје мотиве граде слагањем мноштва појединачних фотографија које у збирном утиску дефинишу целовите призоре.


Крамар је посвећен снимању архитектуре, заправо истраживању визуелног духа урбаних простора и целина.


Његова фотографска прича се распростире праволинијски, стварањем низа појединачних фотографија које се спајају омогућавајући континуирано "трајање" погледа.


Крамар се не задовољава једноставном интерпретацијом виђеног, него настоји да у тим "проширеним" призорима ухвати дух места живљења, настоји да препозна социолошке и културолошке карактеристике места.


Већ годинама овај уметник је посебно је посвећен земљама источног блока и њиховим транзицијским преображајима.


За разлику од Крамара, Карановић своје мотиве гради својеврсном конгломерацијом фрагментарних призора.


Снимајући детаље он настоји да их, системом слагалице конституише у целовите смислене целине.


Такве фотографије никако не теже интерпретацији него представљају својеврсно структуирање (фотографске) слике и њеног смисла.


Карановић није само посматрач и сниматељ, него је аутентични уметник који настоји да анализира и препозна суштину видљивих манифестација света и човекове судбине у симболички назначеним, отвореним и проблематизованим областима свакодневице.


Након изложбе у галерији "Блок" у Новом Београду, експонати ове поставке ће бити приказани и на збирној изложби "Низ Дунав - од Апатина до Кладова" која ће бити отворена у Галерији Збирке стране уметности Музеја града Новог Сада 16. септембра.