ЕКСПАНЗИЈА СУВ возила, у свим варијантама, од малих кросовера до моћних 4x4 теренаца, који су због обиља опреме која нуде у складу са захтевима тржишта (или законских прописа), све скупља, намеће додатну проблематику пред купце а самим тим и произвођаче.

Како са СУВ возилом испунити све захтевније еколошке прописе, а возило које је намењено пре свега "оф-роуд" вожњи ( бар је тако било на почетку приче) учинити довољно окретним за град, лепим, модерним,економичним - и таквим да породици не треба још један аутомобил за свакодневне потребе ("урбана мобилност")?

Прочитајте још - Еколошки "Хјундаи"

Када први пут угледате нови "хјундаи санта фе", који је и по габаритима и "оф-роуд" карактеристикама прави теренац запитате се како је јужнокорејски гигант одговорио потребама савремених корисника аутомобила чије се навике и захтеви убразано мењају,али и конкуренцији која у овом сегменту, не да не седи скрштених руку, него са обе руке покушава да откине што већи део тржишног колача.

"Санта фе" са хромираном маском хладњака, алуминијумским точковима од 19 инча са савременим светлосним групама, даје импресивну слику. Једноставно вам поручује да је моћан, спреман за све изазове и да "чека ривале на магдану".

Овај теренац је крцат најсавременијом технологијом. Већ у почетном пакету опреме који већ самим називом (premium) говори шта нуди (а ту су и "impresion" и "ultimate")набројали смо 23 "асистенције возачу".

Да уђете изађете из возила, баш као и да га упалите (угасите) потребно је једино да имате кључ у близини.

Унутрашњост одише луксузом. Седишта су удобна широка, електронски подесива и имамју функцију меморисања. При томе се аутоматски померају уназад када излазите из возила. Када уђете у возило и стартујете мотор седиште се враћа у раније одабрану позицију...

Возачу је све на дохват руке. Бројне команде су на волану, великом тач-скрин екрану, на средишњој конзоли. Инструменти на табли су,иако крцати подацима, прегледни а најважније попут брзине, навигације, саобраћајних знакова пројектују се испред возача на "шофершајбну" - такозвани "хед-ап" дисплеј. Мењач , аутоматски са осам степени преноса, полугице и иза обруча управљача, сјајан "одзив гаса", цео систем радара,камера, сензора све је то на располагању возачу али и путницима. За комфор и безбедност задужени су бројни системи од аутоматске, двоозонске климе, квалитетног аудио система,до грејача седишта, масажера...

Ту је и функција бежичног пуњења мобилног телефона, али и нешто што у овој категорији возила сусрећемо први пут. Ради се о својеврсној помоћи путницима на задњим седиштима приликом изласка из возила.

Овај систем "Упозорење на путнике на задњем седишту" детектује покрете на задњим седиштима и упозорењем на инструмент табли подсећа возача на путнике на задњим седиштима. Ако систем детектује покрет након што је возач напустио и закључао аутомобил, активираће се звучни аларм. Али, што је још важније систем опажа возила која вам прилазе отпозади и браву врата задржава закључаном, спречавајучи путнике да изађу напоље. Када возила прођу, једноставан притисак на дугме откључава врата за безбедан излазак.

Поред бројних система асистенције возачу, за безбедност је задужено и шест ваздушних јастука али је "Хјундаи" повећао и употребу материјала који су додатно прошли процес врућег ковања и панела од унапређеног челика високе чврстоће (AXSS)па је побољшао просечну затезну чврстоћу и скелетну крутост каросерије аутомобила за 15 одсто, односно 17 одсто, обезбуђујући истовремено изузетно стабилну и тиху вожњу.

"Санта Фе" је опремљен најсавременијим технологијама активне безбедности, "Hyndai SmartSense".Предња камера детектује линије саобраћајних трака и ивице пута и спречава случајно напуштања

траке. Кад возило крене да напушта своју траку (или пут) систем активира визуелно и звучно упозорење и аутоматски управља возилом да би спречило напуштање траке (или пута).

Унапређен је и систем "паметног темпомата" са функцијом "Stop & Go".Овај систем одржава унапред подешену брзину и удаљеност од возила испред и нема потребе да возач користи папучице гаса или кочнице.

Прочитајте још - "Хјундаи" уз Челси

Сензори радара у задњем бранику упозоравају возача на возила која

се приближавају подручју мртвог угла и активирају се кочнице када постоји ризик од судара приликом промене саобраћајне траке.

Сензор "фузионог типа" састављен од предње камере и предњег радара упозоравају возача на могуће сударе са другим возилима или чак са одређеним типовима објеката. У случају потребе помоћ за избегавање чеоног судара примењује кочење у хитним случајевима да би се спречио судар.

Возило само аутоматски прилагоđава дуга у оборена светла и обрнуто,у зависности од услова на путу и осветљења возила испред вас или оних која вам долазе у сусрет .

Веома корисна је и "Помоћ у избегавању судара код унакрсног саобраћаја иза возила (RCCA)".Сензори радара у задњем бранику надгледају унакрсни саобраћај са леве и десне стране возила током кретања возила уназад и ако је потребно примењује се кочење у хитним случајевима ради спречавања судара. Возило препознаје знакове умора возача и упозорава возача предлажући му одмор.

Ту је и систем више камера који пружа приказ од 360° простора око возила како би помогао возачу приликом паркирања аутомобила.

Аутомобил је такође опремљен функцијом R-MDPS-а, који пружа боље управљање и већу стабилност при великим брзинама.

"Санта Фе" је и први СУВ са "XTRAC" технологијом која омогућава да избор идеални режим вожње. У суштини "XTRAC" је електронски погонски систем на свим точковима који аутоматски детектује брзину возила и услове на путу.

Пред тога, контролише кочење између левих и десних точкова и примењује активну контролу обртног момента између предње и задње осовине ради одржавања стабилности. У понуди су и три режима вожње који се једноставним притиском на дугме бирају. Истог тренутка мења се боја инструмент табле у складу са изабраним режимом вожње (Comfort, ECO или Спорт).

Цена "санта феа" са 2,2 CRDi мотором и 200 КС са мануленим мењачем (шест брзина) у пакету "премијум" кошта 40.990 евра .Верзија са аутоматским мењачем је две хиљаде евра скупља.


ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

ДУЖИНА:4.770 мм

ШИРИНА:1.890 мм

ВИСИНА: 1.705 мм

МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.765 мм

МИНИМАЛНО РАСТОЈАЊЕ ОД ТЛА:185 мм

ПРИЛАЗНИ УГАО:18,5

ИЗЛАЗНИ УГАО:21,2

НАЈМАЊИ ПОЛУКРУГ ОКРЕТАЊА:5.710 ммм

ДИМЕНЗИЈЕ ПНЕУМАТИКА:235/55Р 19

ПРТЉАЖНИК(СА 5 СЕДИшТА):625/1.695 лит.

ПРТЉАЖНИК(СА 7 СЕДИШТА):547/1.625 лит.

МАСА ВОЗИЛА (АУТОМАТСКИ МЕЊАЧ): 2.020 кг

РЕЗЕРВОАР ЗА ГОРИВО:71 лит.

МОТОР:2,2 ЦРДИ

ЗАПРЕМИНА МОТОРА:2.199 мм

МЕЊАЧ:АУТОМАТСКИ 8-СТЕПЕНИ

МАКСИМАЛНА СНАГА,БРОЈ ОБРТАЈА:200 КС (200/3.800)

ОБРТНИ МОМЕНТ,БРОЈ ОБРТАЈА:400 нм (1.750-2.750)

ПОТРОШЊА:Лит/100 км

ГРАД:7,4

ВАН ГРАДА:5,5

КОМБИНОВАНО:6,2

ЦЕНА:од 40.990 евра