Немачка аутомобилска компанија Мерцедес-Бенц је трећу годину заредом задржала водећу позицију у свету када је реч о продаји луксузних аутомобила у 2018. години, претекавши највећег конкурента, BMW, за скоро 200.000 возила.


Продаја аутомобила марке "мерцедес" порасла је за 0,9 одсто на 2,31 милион јединица, подржана увођењем новог модела "А-класе", који је допринео да продаја компактних аутомобила чини четвртину годишње продаје овог бренда.


Продаја BMW-а порасла је за 1,8 одсто на 2,12 милиона, подстакнута тражњом за СУВ-овима, преноси портал "Аутомотив њуз Јуроп".


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Нова "Мерцедес А-Класа" на скенеру "Новости" (ФОТО / ВИДЕО)


Трећепласирани Ауди се, међутим, суочио са падом продаје од 3,5 одсто на 1,87 милиона.


Луксузни брендови и даље остварују корист од тражње за премијум моделима у Кини, највећем светском аутомобилском тржишту, док је у Европи продаја све три ауто-компаније пала.


Када је реч о Европи, највише је опала испорука Аудијевих возила (за чак 14 одсто), док је Мерцедесова продаја пала за 2,3 одсто, а BMW-а за 0,3 одсто.


У САД, продаја BMW-а је порасла за 0,5 посто, док је Мерцедесова продаја пала за 6,3 одсто, а Аудија за 1,4 одсто.