ЈАПАНСКИ аутомобилски гигант "Тојота" изабрао је шпански туристички бисер Палма де Мајорку да представи нови генерацију најпродаванијег аутомобила на свету "королу".

Модел који је продат у више од 42.000.000 примерака, почевши од првог аутомобила који је понео ово име давне 1966. године, до сада представљао је увек врхунску понуду из такозваног "Ц" сегмента.


Прочитајте још: "ТОЈОТА ЦХ-Р ХИБРИД": Нешто сасвим другачије


Да у "Тојоти" не намеравају да одустану од опробаног рецепта постаје јасно већ од првог погледа на 12. генерацију "короле".

Бројним специјализованим новинарима из целог света (екипа "Новости" је захваљујући компанији "Тојота Србија" имала прилику да присуствује премијери на европском тлу све три верзије овог модела)инжењери и дизајнери "Тојоте" су представили све три верзије "короле" - седан (лимузина), хечбек и туринг спортс (караван).


Прочитајте још: "Тојота јарис" са ознаком "лимитед едитион" стигла и у Србију


Изузетно добро осмишљена презентација (изложена је била и прва генерација "короле") показала је шта су све визионари овог јапанског произвођача уткали у овај аутомобил.

"Корола" је извајана на новој "Тојотиној" платформи "Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C "која о могућује изузетне возне и безбедоносне карактеристике возила.

Поштујући жељу првог човека "Тојоте" да "више ни један наш аутомобил не сме да буде досадан" дизајнери су пуно пажње посветили изгледу. "Корола" је сасвим нова, особена, хечбек је мишићав, спортски, младалачки..."Седан" елегантна, углађена,удобна лимузина, "туринг спортс" невероватно практично возило складних линија...

Хечбек и караван су први модели који нуде избор између два врхунска хибридна мотора 1,8 и 2,0 литарских са 12 односно 180 КС.По први пут у историји компаније и седан је опремљен 1,8 литарским хибридним мотором.

Дизел мотора нема више у понуди, а љубитељи бензинаца ће моћи да бирају између 1,2 литарског турба у хечбек и караван верзијама (114 КС)док је у седану могуће изабрати и бензински 1,6 литарски мотор са 132 КС.

За безбедност возача и путника брине се унапређена "Toyota Safety Sense technology" крцата најновијим системима од препознавањња пешака ( и дању и ноћу"), читања саобраћајних знакова, адапитвног темпомата, кочења у изненадним ситуацијама до система за помоћ при паркирању...

Унутрашњост возила је прича за себе. Није се штедело на материјалима, све је на дохват руке, лепо извајано, надасве практично, употребљиво.

Вожња је добила сасвим нову димензију. Огибљење изведено до перфекције. "Макферсон" напред и сасвим нови "мулти-линк" систем назад. Такозвана "Adaptive Variable Suspension (AVS)" примењена је код хечбека и каравана а ту је и "драјв мод" који има опције "ECO", "COMFORT", "NORMAL", "SPORT S", "SPORT S+" i "CUSTOM".

Мотори и аутоматски мењач (једини мануелни мењач је у понуди у седану уз бензински мотор од 1,6 литара) свој посао обављају беспрекорно.

Удобна седишта, бројни системи асистенције, двоозонска клима (грејачи свих седишта, обруча управљача) прецизан упрваљач. Све је ту.

При томе у унутрашњост возила, захваљујући унапређеној изолације, спољни звуци скоро да не продиру. Чујете само шум пнеуматика.Потрошња свих верзија са хибридним моторима се креће проесчно око 3,2 до 3,4 литра, док 1,2 турбо бензинац представља врхунац штедљивости ових агрегата са просечном потрошњом испод пет литара на 100 километара.

Нове "короле" су и знатно агилније. Са 2.0 литарским хибридним мотором хечбек до стотке из места спринта за 7,9 секунди.

Оно по чему је "Тојота" препознатљива - брига за очување животне средине је наравно један од приоритета и код нове "короле".Емисије штетних гасова су минималне и крећу се од 76 грама по пређеном километру код 1,8 литарског хибрида до 114 грама код 1,2 турбо бензинца.

Презентација "короле" биће ускоро обављена и у Србији, а познате су и цене на нашем тржишту.једини жал је што смо ми једна од ретких европских земаља која не субвенционише куповиону хибрида, иако за ову врсту возила и на нашем тржишту, расте интересовање.

ТЕХНИЧКЕ СПЕЦИФИКАЦИЈЕ

ТОЈОТА ХЕЧБЕК

Дужина:4.370 мм

Ширина:1.790 мм

Висина:1.435 мм

Међуосовинско растојање:2.640 мм

Пртљажник:361/1.024 лит.

Резервоар:43 лит.

ТОЈОТА ТУРИНГ СПОРТС

Дужина:4.650 мм

Ширина:1.790 мм

Висина:1.435 мм

Међуосовинско растојање:2.700 мм

Пртљажник:598/1.606 лит.

Резервоар:43 лит.

ТОЈОТА СЕДАН

Дужина:4.630 мм

Ширина:1.780 мм

Висина:1.435 мм

Међуосовинско растојање:2.700 мм

Пртљажник:471 лит.

Резервоар:43 лит.

МОТОРИ

1,8 ХИБРИД

Запремина:1.798 ццц

Снага:122 КС

Обртни момент:142 нм

0-100 км/ч:10,9 сек.

Максимална брзина:180 км/ч

Просечна потрошња:3,2 лит/100 км

Емисија ЦО2:76 г/км

2,0 ХИБРИД

Запремина:1.987 ццц

Снага:180 КС

Обртни момент:190 нм

0-100 км/ч:7,9 сек.

Максимална брзина:180 км/ч

Просечна потрошња:3,4 лит/100 км

Емисија ЦО2:84 г/км

1,2 ТУРБО БЕНЗИНАЦ

Запремина:1.197 ццц

Снага:114 КС

Обртни момент:185 нм

0-100 км/ч:9,3 сек.

Максимална брзина:200 км/ч

Просечна потрошња:4,6 лит/100 км

Емисија ЦО2:116 г/км

ПОЧЕТНЕ ЦЕНЕ КОРОЛА СЕДАН БЕНЗИН- 16.990 евра

КОРОЛА СЕДАН ХИБРИД - 22.890 евра

КОРОЛА ХЕЧБЕК БЕНЗИН - 18.490 евра

КОРОЛА ХЕЧБЕК ХИБРИД - 19.990 евра

КОРОЛА ТУРЕР СПОРТС БЕНЗИН -19.490 евра

КОРОЛА ТУРЕР СПОРТС ХИБРИД - 23.990 евра