ЧИНИ се да је од свих великих аутомобилских играча на тржишту, немачки "Опел" некако најлакше ускладио своје моделе са новим, захтевнијим стандардима и начинима мерења потрошње горива.


Једноставно, магови из Риселсхајма су на време кренули ка будућности која захтева да уз безбедност, најважнија одлика модерних возила буде "у складу са природом" и да што мање загађује човекову животну средину.


Наравно да у седишту ове компаније нису стали већ су наставили да усавршавају постигнуте резултате. Тако смо добили још једну, усавршену генерацију мотора који ће покретати "Опелове" моделе, до свакако, неизбежне електрификације. Захваљујући одличној аеродинамици као и високо ефикасним новим моторима и мењачима, нова генерација "опел астре" поставља стандарде за ефикасност и ниску емисију штетних гасова. У поређењу са претходним моделом, емисија CO2 је смањена и до 19 одсто, што "астру" ставља на врх класе компактних аутомобила.


Прочитајте још: “Опел астра спортс турер”: Караван са титулама


- Тренутна генерација овог модела ушла је у нову еру на својој премијери и била је изабрана за Европски аутомобил године 2016. Са значајним смањењем тежине (200 килограма лакша од претходника) и врхунским технологијама из виших класа, "астра" је поставила лествицу високо - кажу у "Опелу".


- Ми и даље настављамо да пратимо ову стратегију са ултра модерном новом генерацијом високо ефикасних и лаких бензинских и дизел агрегата. Троцилиндарске 1,2-1,5 погонске јединице развијају од 77кW (105 кс) до 107кW (145 кс), и на тај начин чине како "астру" са пет врата тако и "спортс тоурер" правим шампионима ниске потрошње горива и емисије CO2 (NEDS потрошња горива: град 6,1-4,5 л/100 км, отворени пут 4,0-3,1 л/100 км, комбинована вожња 4,8-3,6 л/100 км, 115-96 г/км CO2; WLTP комбиновано: 5,9-4,4 л/100км 139-117 г/км CO2; прелиминарни подаци).

- Контра-ротирајуће међувратило у блоку троцилиндарског мотора неутрализује вибрације. Базне погонске јединице већ имају шестостепени мануелни мењач као стандард. Деветостепени аутоматик са неприметним променама брзина је доступан као опција - објашњавају из Риселсхајма.


Динамика шасије Астре је још више унапређена. Нови амортизери увећавају комфор. Опциона спортска шасија има чвршће ослањање, прецизније управљање и Wattsлинк задње вешање.


- Фокусирали смо се на смањење потрошње горива и емисија штетних гасова током развоја нове "астре" - рекао је Кристиан Милер, директор инжењеринга.


- Захваљујући изврсној аеродинамици као и моторима и мењачима нове генерације, смањили смо емисију CO2 за до 19 процената. Ово је велики корак ка бенефиту за наше купце, који ће такође профитирати са нижим трошковима одржавања. Све ово ставља нову "астру" на врх у својој класи.


УСАВРШЕНА И АЕРОДИНАМИКА


Прецизан развој у ваздушном тунелу је такође значајно допринео смањењу у потрошњи горива и емисији CO2. Као резултат, нова "астра" је један од најаеродинамичнијих компактних аутомобила на тржишту. Са 0.25 Cd, "спортс тоурер" припада караванима са најнижим коефицијентом отпора ваздуха на свету, док је верзија са петоро врата лидер у хечбек класи са коефицијентом од 0.26 Cd.


Ова аеродинамичка својства су постигнута бројним мерама, укључујући затварање протока ваздуха, поклопац мотора и рамена задње осовине која су у облику дефлектора. Горњи и доњи делови нове решетке хладњака код Астре се аутоматски отварају и затварају независно један од другог, што додатно побољшава проток ваздуха. Оптимизација подвозја је побољшала коефицијент отпора ваздуха смањујући турбуленције.