УВЕК када завршимо тест вожњу, детаљније се упознамо са неким новим моделом јапанскиг аутомобилског гиганта "Мазде", и уверимо се у врхунске квалитете возила, сами себи поставимо питање:

- Шта ће урадити да следећи модел буде бољи од овог!

Питање које од једне генерације до друге генерације "мазде " постављамо, је и кључно питање које себи постављају дизајнери и инжењери "Мазде". И за разлику од нас, они увек знају и одговор.

Тако је било и овога пута, када смо захваљујући "Дипему", овлашћеном продавцу и сервисеру "Мазде", на вишедневно уживање, најновију "мазду 3" хечбек, "скајактив г 122 плус".

Бензински мотор са 122 КС, и са изузетним пакетом опреме...

Већ на први поглед је јасно да су дизајнери опет успели да надмаше себе. Претходни, прелепи модел је сасвим сигурно, поставио високо дизајнерску летвицу, али су и овог пута чаробњаци из "мазде" успели да направе још атрактивнији,заводљивији аутомобил са спортским цртама постигавши при томе да линије возила одају утисак кретања и када је ауто паркиран! Кажу јапанци и овде су применили своју дизајнерску филозофију "Кодо-душа покрета".

Чувена "скајактив технологија", која је у суштини скуп решења које доприносе возним карактеристикама је усавршена, каросерија је чвршћа,управљање је невероватно са сјајном контролом точкова. Јапанци за повезаност човека и возила кажу "Јиннбаи итаи" теећи ка максималном складу.

Поред хечбек верзије, у понуди је и седан, а купцима је, уз обиље додатне опреме, понуђено да бирају и иззмеђу два врхунска мотора.У избору је 2,0-литарски бензински мотор "Скајактив Г" са више снаге који има систем деактивације цилиндара и технологију милд -хибрид, боље перформансе и одлучну ефикасност. Дизел мотр "Скајактив -Д" има радну запремину од 1,8 литара, знатно смањену емисију штетних гасова и омогућује веома живахну вожњу.

Прочитајте још - Мазда CX-5: Јапански рецепт за уживање

Оба мотора су усклађњена са најноијим нормама заштите човекове средине, па испуњавају "6Д-темп" еко ЕУ норме.



Ми смо на тесту имали бензинскиммотор упарен са изузетним шестостепеним мануелним мењачем ( у понуди је наравно и аутоматски мењач).

Скоро да не треба ни наглашавати да "мазда 3" има све могуће савремене системе за помоћ,асистенцију возачу.Ту је и "хед-ап" диспеј који знатно помаже возачу да не скрее поглед са друма а д све потребне информације има испред себе... Средишњи екран у боји има 8,8 инча дијагоналу, ту је и "ХМИ командер", дигитални инструменти,путни компјутер, двоозонска клима.И увек је ту и нешто "плус", попут самозатамњујући спољашних и унутрашњег ретровизора ,прскалица скривених у метлицама брисача (ту је и одлеђивач брисача)...



Све те наизглед ситнице, попут уређаја за прање ЛЕД фарова чине да је "мазда 3", по свим критеријумима (сем по цени) одавно закорачила у премијум сегмент!Поготово у овим вуисоким паклетима опреме.Додајнмо да и електрична кочница има и функцију "ауто-холд", која је изузетно корисна у уесловима градске вожње по београдским улицама на пример.

За безбедност путника брину предњи, бочни и прозорски ваздушни јатуци, затим јастук за колена возача..



У аутомобил се улази с паметним кључем (возило се само откључава и закључава када му приђете,удаљите се са кључем у џепу на пример,стартује се на дугме)...
Греју се ретровизори, седишта,обруч управљача ( превучен кожом наравно као и ручица мењача)...

"Мазда 3" ће уместо Вас надгледати притисак у гумама, помагаће бвам на кретању на узбрдици,активираће светла, брисаче када за то буде потребе,аутоматски ће закочити у градској вожњи кад детектује пешака,"види" и упозорава на возила која долазе из такозваног мртвог угла.



Уколико без показивача правца напустите коловозну траку упозориће авс на то."Мазда 3" има и прилагодљиви радаски темпомат, интелигентни лимитатор брзине, систем за аутоматско кочење када се наиђе на препреку,аутоматски укључује и искључује дуга светла, чита саобраћајне знакове... Ту су и бројни сензори и камере које олакшавају паркирање, вожњу уназад, навигација, систем који упозорава на умор возача... У теѕст возилу имали смо и врхунски аудио "Босе" систем са 12 звучника и "субвуфером"...



Наравно "инфотејмент" систем је компатибилан и са "Андроид" и и са "Епл" уређајима...
Почетна цена "мазде 3" са бензинским мотором је 20,590 евра.



Возило на тесту са четири додатна пакета опреме "Sound","Style","Luxury","'Safety" кошта 26.550 евра!



МОТОР:БЕНЗИНСКИ
ЗАПРЕМИНА:1.998 ццм
БРОЈ ЦИЛИНДАРА:4
МАКСИМАЛНА СНАГА:122 КС (при 6.000 об/мин).
МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:213 нм (при 4.000 об/мин)
0-100 км/ч:10,4
МАКСИМАЛНА БРЗИНА:197 км/ч.
ПОТРОШЊА ГОРИВА(НЕДЦ):Лит./100 км
ГРАД:6,4
ВАН ГРАДА:4,3
КОМБИНОВАНО:5,1
ЕНИСИЈА ЦО2:117 гр./км
РЕЗЕРВОАР:51 лит.
МАСА ВОЗИЛА:1.364 кг
ДИМЕНЗИЈЕ ВОЗИЛА: у милиметрима
ДУЖИНА:4.460
ШИРИНА:1.795
ВИСИНА:1.435
МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.725
ПРТЉАЖНИ ПРОСТОР:334(1.026) Лит.
ЦЕНА:Од 20.590 евра