НЕМАЧКИ економски гигант "Дајмлер" представио је у Зинделфингену (покрај Штутгарта) свој нови адут у МПВ класи возила - потпуно електричну "В-класу" модел "мерцедес EQV".

На светској премијери овог модела,( на којој су биле и "Новости" захваљујући компанији "Емил Фреј" заступнику овог бренда за Србију), другог у породици "EQ" подбренду "Мерцедеса", немачки гигант је јасно ставио до знања да ће будућност на точковима бити - на струју!

Први серијски премијум модел на свету који ће искључиво погонити електрични мотор, представио је нови директор "Мерцедес-Бенц вен" дивизије Маркус Брајтсверт.

- Нови члан наше "И-кју" фамилије комбинује мобилност без емисије штетних гасова са импресивним возним карактеристикама и високо функционални, естетски дизајн као прво потпуно електрично премијум МПВ возило Мерцедес-Бенца - рекао је Брајсверт представљајући ново возило које ће први пут бити приказано широј јавности на предстојећем Салону аутомобила у Франкфурту (12-22. септембар) када ће бити познати и време почетка продаје као и цена овог луксузног електромобила.

Мерцедесов ван је представљен као "концепт EQV" на мартовском Салону аутомобила у Женеви. Сада је, само шест месеци после "испитивања реакција посетилаца", "Мерцедес" успео да представи финалну верзију.



Возило које смо имали задовољство да видимо на статичкој презентацији у једној "Мерцедесовој" хали у Зинделфингену (у овом граду се налази и Мерцедесова фабрика која производи бројне модела са звездом, међу којима и ненадмашну "С-класу) има домет од 405 километара и потрошњу од 27 киловат-часова на 100 километара!

Коришћење супербрзих пуњача, који за 20-так минута могу да допуне батерије овог вена од 10 до 80 одсто капацитета за сат омогућују додатних неколико стотина километара у случају потребе! Купци ће, наведено је у званичном саопштењу, моћи да бирају измнеђу два међуосовинска растојања.

Прочитајте још - Нова "Мерцедес А-Класа" на скенеру "Новости" (ФОТО / ВИДЕО)


Као и "В-класа" са класичним погоном овај модел луксузног вена се прави у "Мерцедесовој" фабрици у шпанском граду Виторија. Електрични мотор смештен је напред, изнад предње осовине, а утичница за пуњење је оригинално, смештена у предњем бранику са леве стране (кажу у "Мерцедесу" да је пракса показала да је то најбоље место.




Снага овог мотора је 150 КВ ( прерачунато у коњске снаге око 204 КС). Цео систем (eATS), расхладни систем, све је интегрисано испод предње хаубе у једну компактну јединицу. Литијум-јонске батерије су смештене испод пода возила, централно, па не само да не ометају комфор у кабини већ и поспешују возне карактеристике јер је тежиште ниже.

Максимална брзина је 160 километара на час што је с обзиром на намену ових возила, више него довољно. Стандардно, "Мерцедес -Бенц EQV" је опремљен са водено хлађеним такозваним "on-board " пуњачем (OBC) са капацитетом од 11 киломат-часова, омогућавајући AC пуњење код куће или на јавним пуњачима.





Литијум-јонска батерија има капацитет од 90 киловат-часова и омогућује домет, мерено по најстрожијим стандардима од 405 километара.

Положај мотора и батерија, рекосмо, не утиче на унутрашњост возила па је сав луксуз и удобност којом располаже стандардна "В-класа" у потпуности сачуван и у електричном моделу.

Тако на пример, кажу у немачкој компанији, породица може да користи све бенефите у кабини комбинујући по жељи распоред седишта,која могу и да окрену једна према другима, да једно искористе попут сточића и слично..





С друге стране, конфигурација са шест седишта, омогућава да "и-кју-ве" буде репрезентативни "шатл-сервис" јер испуњава захтеве које та врста клијентеле очекује од таквог превоза.

Доступне су и конфигурације са седам па чак и од осам седишта..
Већ добро знани "MBUX" инфомациони систем је у овом моделу додатно усавршен. Ту је екран од 10-инчи са високом резулоцијом са много функција са једном централном тачком за приступ и специфичним приказима и подешавањима. То укључује и податке о тренутном стању батерије,преосталом домету,потрошњи енергије. Навигација, аудио систем све је ту, врхунски, како се и очекује од овекве врсте возила.

Једна од додатних предсности "MBUX" система је и интелигентни систем гласовне контроле ("Хеј Мерцедес" је кључна реч за активацију система) која врло брзо препозна и научи и локални сленг!





То у пракси значи да не скидајући руке са управљача, једноставним изговором кључне речи "Хеј Мерцедес) успостављате везу са системом који ће вам пружити одговоре на бројна питања попут трасе пута, жељене дестинације, временске прогнозе,телефонских позива, избора музике,писања али и преслушавања СМС порука...

Цео систем се лако повезује са смартфоном па власник овог возила може из стана, канцеларије да "комуницира" са возилом.На пример да подеси жељену температуру у возилу, затражи да му испланира путовање и слично.

Ово возило се у току вожње само допуњује. Када се убрза или кочи систем прикупља ту енргију у батерије.

При томе возач има избор да уз помоћ полуга иза обруча управљача подеси ниво рекуперације.Наравно, постоји и ЕКО асистент који аутоматски помаже возачу да постигне оптимални резултат у вожњи. Тај систем комбинује податке навигације, саобраћајне знаке, али и податке добијене од интелигентног система задуженог за безбедност (радари,камере...) и наравно прорачунава оптималну рекуперацију.

Датум почетка продаје, као и цена, на светској премијери нису саопштени, и биће, рекосмо, највероватније обнародовани на Салону аутомобила у Франкфурту који почиње 12. септембра.




ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

Емисија Цо2: 0 гр./км
Потрошња: 27 KWh/100 km
Домет: 405 km
Време пуњења: До 10 ч пуњач 11 KWh
Брзи пуњач: 10-80 одсто за 45 мин.
Максимална снага: 150 KW (204 КС)
Максимални обртни момент: 362 нм
Батерије: Литијум-јомнске
Инсталисана снага батерија: 100 KWh
Користан капацитет батерија: 90 KWh
Дужина: 5.140 мм (5.370 мм)
Међуосовинско растојање: 3.200 мм(3.430 мм)
Капацитет пртљажника: 1.030 лит.