"ТОЈОТА пријус" је постала скоро синионим за хибридну технологију.Први серијски аутомобил који је хибридном технологијом показао правац којим ће "возити" ауто-индустрија појавио се пре 20 година.

Наравно, за протекле две деценије "Тојота" је знатно усавршила технологију,а сваја генерација "пријуса" значила је корак даље ка електрификацији возила.

Поред класичног хибрида, верзије која допуњава сама своју батерију у току вожње (убрзавањем, кочењем) појавила се и хибридна верзија која се може допуњавати и на утичницу, било брзим пуњачем или обичном, кућном инсталацијом.

Ова верзија позната је као "плаг-ин" а "Тојота" је недавно представила најновији "пријус плаг-ин" који је крцат најсавременијом технологијом а уместо четири седишта сада има пет. Ту је и атрактивна црне металик спољашњост као и велики алуминијумски точкови од 17 инча.

- Плаг-ин верзија нуди купцима два аутомобила у једном.Ту је софистицирани, потпуни хибридни погон који остварује изузетно малу штетну емисију у атмосферу - каже се у саопштењу "Тојоте Србија" достављеног "Новостима"- Потрошња је око 1,3 л/100 км и 28 г/км ЦО2 (WLTP циклус). Овај аутомобил истовремено нуди право, потпуно електрично "ЕВ" искуство у вожњи са ЕВ дометом до 45 км у свакодневним околностима с максималном ЕВ брзином од 135 км/час.

Прочитајте још - "Тојота корола" помера границе

Изузетно мала емисија и посебне "ЕВ" могућности у вожњи које нуди "тојота пријусплаг-ин" резултат су врхунских технологија јединствених у линији "Тојотиних" модела.

"Пријус плаг-ин" је опремљен топлотном пумпом која користи топлоту изван аутомобила, што доводи до повећаног степена ефикасности у поређењу с традиционалним грејачима који генеришу топлоту из мотора или са електричних грејача.

Уз то, приликом пуњења, систем грејања батерија ће загрејати ћелије до ефикасне радне температуре, што ће омогућити да се и снага батерије и ефикасност одржавају на нивоу довољном да се минимализује утицај хладног времена на домет приликом "ЕВ" вожње.

Коначно, велики соларни панел који генерише електрицитет за напајање батерије хибридног система још увек остаје јединствен у овом сегменту. У зависности од временских услова, соларно пуњење може повећати домет до пет км дневно, што је једнако отприлике 1.000 км потпуно електричне вожње годишње . Од свог лансирања у септембру 2016. године, преко 1.700 "тојота пријус плаг-ин хибрида" продато је са соларним панелом, што сада представља отприлике 1.700.000 километара годишње генерисаних сунцем.

Нови "пријус плаг-ин хибрид" модел 2019. значајно је повећао функционалност. Сада су укључена седишта за пет путника, променом са конфигурације од два седишта позади на треће средње седиште, које доноси висок ниво комфора.

Уз повећање капацитета седења, нови "пријус пла-ин хибрид 2019." добио је и виши ниво опреме с потпуно црним детаљима унутрашњости који су заменили беле апликације. Коришћење нових материјала такође нуди осећај вишег нивоа квалитета унутрашњости.

Поред свих ових побољшања унутрашњости, спољни изглед је такође унапређен. Нови модел биће доступан у новој металик црној боји "галакси блек" и с новим 17-инчним наплацима од лаке легуре који су у понуди као опција.

Колика ће бити цена овог модела још није саопштено, али је претходна верзија "плаг-ин" овог аутомобила у Србија била 39.200 евра.