Магови из Штутгарта су поново напrавили возило које одузима дах. Nаставили су да усклађују спортски дух и елеганцију са иновативним инжењерством новог великог премијум СУВ модела. Модел ће покретати снажни дизел мотор са шест цилиндара са ознакама 350 д и 400 д (комбинована потрошња горива 8.0-7.5л/100 км, комбинована ЦО2 емисија 221-197 г/км).

Заједно са новим "4MATIC" системом који обезбеђује обртни момент у складу са потребама и са 60 мм краћим међу осовинским растојањем у односу на "GLE SUV" обезбеђује се пријатан доживљај вожње. Бензинска верзија ће бити доступна приликом увођења на тржиште модела "Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe" (комбинована потрошња горива 9.3л/100 км, комбинована ЦО2 емисија 212 г/км)1.

Припреме су у току за "плаг-ин-хибрид" верзију .

"Мерцедес ГЛЕ купе", као и "АМГ" верзија, биће представљени јавности по први пут на Међународном салону аутомобила у Франкфурту (12.-22.09.2019)када ће бити саопштена и цена, док продаја почиње на пролеће 2020.године.

Аутомобил је знатно унапређен на свим пољима.Тако је побољшана аеродинамика за 9,0 одсто у поређењу са претходним моделом,и то уз исту чеону површину возила. Доњи построј возила са опционим "AIRMATIC" ваздушним системом ослањања или активни систем ослањања ("E-ACTIVE BODY CONTROL") који ради на "48 V" ,испуњавају и најоштрије захтеве по питању динамике и комфора у вожњи на путу и ван њега. Возило је посебно подешено да обезбеди боље динамичке карактеристике кроз директнији преносни однос у односу на друга возила из ове моделне серије.

Унутрашњост је модерна,подразумева се луксузна, али иако је спортски дух и овде наглашен ништа није урађено науштрб комфора па простора има више у односу на претходника.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Нова "Мерцедес А-Класа" на скенеру "Новости" (ФОТО / ВИДЕО)

Најновија генерација MBUX ("Mercedes-Benz User Experience") инфотаинмент система је уграђена у возило, укључујући и интуитивну структуру рада и сјајну графику са високим квалитетом.


Под хаубом, рекосмо, имате избор између бензинског и дизел мотора. Бензинац, "АМГ" шесто цилиндарскии линијски мотор са двоструким турбо пуњењем и "EQ-Boost" технологијом постиже снагу од 320 кW (435КС) уз додатних повремених 16 кW (22 кС) снаге из електричног мотора. Овај мотор такође нуди и хибридне функције као што је тзв."overrun" режим рада.

Дизел мотор "ОМ656" припада актуелној породици линијских шестоцилиндричних мотора. Овај агрегат долази у две верзије снаге и то као "GLE Coupe 350 d 4MATIC" снаге 200 кW (272 КС) и 600 Нм (комбинована потрошња горива: 8.0-7.5 л/100 км; комбинована ЦО2 емисија: 211-197 г/км) и као модел "GLE Coupe 400 d 4MATIC" снаге 243 кW (330 КС) и 700 Нм обртног момента (комбинована потрошња горива: 8.0-7.5 л/100 км; комбинована ЦО2 емисија: 212-198 г/км).

Код обе верзије, снажни мотор већ сада испуњава "Евро 6д" стандарде (RDE/Real Driving Emissions Step 2) чак и у захтевним ситуацијама.


Нови "ГЛЕ купе" је добар пример "Мерцедесове"стратегије приступа купцима у премијум СУВ сегменту на циљани начин. Са обнављањем премијум породице СУВ возила, "Мерцедес-Бенц" такође поставља и нова технолошка решења.

- ГЛЕ купе" усклађује импозантну снагу "off-road" возила са емотивно привлачним спортским духом и елеганцијом "купеа"", каже Горден Вагенер, главни дизајнер компаније "Daimler AG".

Као и код модела "ГЛЕ" и "ГЛС", и овај члан породице великих СУВ возила се производи у фабрици Тускалуса у Алабами (САД).

Нови "ГЛЕ купе" је дуг 4.939 мм , широк 2.010 мм (39 мм дужи и седам мм шири од претходника). Међуосовинско растојање се повећало за 20 мм у поређењу са претходним моделом али је и даље за 60 мм мање у односу на ГЛЕ, што доприноси бољем спортском понашању возила као и бољем изгледу возила.



Унутрашњост новог модела дели бројне заједничке карактеристике са другим моделима у новој премијум-СУВ породици са јасним нагласком на спортском аспекту. Модерни кокпит са два велика екрана дијагонале 12.3 инча (31.2 цм) и упадљиво обликована командна табла, хоризонтално подељена украсним елементом која се глатко и без прекида утапа у оплату врата, изгледа познато. Спортски дух је наглашен захваљујући спортским седиштима која су део стандардне опреме и и новим спортским управљачем пресвученим "напа" кожом, што је такође део стандардне опреме.

Пртљажник је веома обиман са својих 655 литара и свој садржај прикрива иза високо квалитетног, преклопног и уклоњивог покрова који се поставља помоћу магнета. Наслон седишта који се може преклопити у односу 40:20:40 повећава капацитет пртљажника на чак 1.790 литара - 70 литара више у односу на претходни модел и репер у својој класи. Захваљујући овој функцији повећава се максимална дужина терета на 200 мм и уз минималну ширину од 1.080 мм уколико је неопходно - што је унапређење од 87 мм по дужини и 72 мм по ширини у односу на претходни модел. Утоварна ивица је наравно нешто виша у односу на конвенционални СУВ - али и у овом случају је "ГЛЕ купе" за око 60 мм бољи од претходног модела, док када је опремљен "AIRMATIC" системом могуће је спустити задњи део возила за до 50 мм притиском на тастер.

Нови аутомобил поседује најновију генерацију "Мерцедесових" помоћних система за вожњу који пружају подршку возачу. Као део стандардне опреме је систем који ће заочити умсто вас(" Ацтиве Бракинг Ассист") , и који нпомаже у спречавању налетања на друго возило током вожње као и у ситуацијама са пешацима или возилима која прелазе улицу.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: ТРЖИШТЕ ЛУКСУЗНИХ АУТОМОБИЛА: Мерцедес задржао "круну", БМW прати, Ауди у паду

Многе "интелигентне" функције, које су такође на тржишту у највишим сегментима изнад нивоа СУВ возила се могу поручити као опциона опрема.

Нови "Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe" је јединствена комбинација спортске елеганције и снажних перформанси са добрим "off-road" способностима. Импресивна агилност је гарантована снажним линијским бензинским мотором са шест цилиндара са 48 волтном технологијом, са потпуно варијабилним "AMG Performance 4MATIC+" погоном на све точкове, са "AMG SPEEDSHIFT TCT 9G" моћним 9-степеним аутоматским мењачем и са 60 мм краћим међуосовинским растојањем у односу на СУВ варијанту.


Основа за препознатљиву АМГ динамичност возила је обезбеђена применом електрификованог мотора запремине 3,0 литара са дуплим турбопуњачем и додатним електричним компресором. Линијски мотор са шест цилиндара има максималну снагу од 320 кW (435 КС) и максимални обртни момент од 520 Нм. "EQ Boost" стартер-алтернатор уграђен на овом мотору обезбеђује додатних 16 кW (22 КС) и 250 Нм обртног момента током кратког временског периода и такође обезбеђује напајање за 48 волтни електрични систем возила.

Сјајни аутомобил има комбиновану потрошњу горива од 9.3 л/100 км и комбинована ЦО2 емисија од 212 г/км).

Убрзање од 0-100 км на час је 5,3 секунде а максимална брзина je електронски ограничена на 250 км на час.