ЕЛЕКТРИЧНИ тротинети господаре градовимна! Практичност, идеалнио решење за неиздрживе градске гужве, доволи су до убрзаног развоја ових двоточкаша.


Процене су да се тржиште толико развија да ће већ 2030. вредети око 500 милијарди долара!зато и велике аутомобилске компаније праве или планирају да направе своју верзију двоточкаша који је освојио градске улице попут урагана.


И моћна , јужнокорејска "Кија", која је део аутомобилске групације "Хјундаи", развила је нови прототип електричног тротинета, који се темељи на концепту представљеном 2017. на сајму забавне електронике ЦЕС.


Нови тротинер добио је погон на задњем точку, снажну литијумску батерију и елегантна предња и задња светла.


Групација која је пета по величини у свету аутомобила, у скорој будућности намерава својим купцима са интеграцијом тротинета у своја возила омогућити мобилност први и задњи километар (енгл. "first- and last-mile"; означава почетак и крај пута, када путник полази или стиже на крајње одредиште). Ако је тротинет смештен у возилу аутоматски се пуни коришћењем струје током вожње, што омогућава несметан завршетак путовања.


Промена погона са предњег на задњи точак је кључна при унапређењу безбедности и стабилности, јер масу поставља позади. Додатно су инжењери додали ослањање на предњи точак како би пружили удобнију вожњу и на тврђим подлогама.


Прочитајте још: ОСВОЈИЛИ БЕОГРАД: Тротинети су нови хит лета


- То је тротинет које може бити интегрисан у наша возила у будућности. Нашим странкама желимо пружати што једноставнији и удобији живот. Наш лични електрични тротинет чини забавним први и задњи километар, а уједно и помаже код смањења гужви у саобраћају и загађења у градским средиштима - рекао је Донг Јин Хyн, вођа одељења за роботику "Кије".



Литијумска батерија (10,5 Ах) има довољан капацитет за домет од 20 км и омогућава највећу брзину од 20 километара на час.


Тротинет се од конкуренције разликује паметним дизајнерским решењима, нпр. тристепено слагање омогућава мању масу (само 7,7 кг).



Практичност тротинета повећава дигитални екран, који приказује стање батерије и брзину тротинета; за вожњу ноћу на тротинету су уграђена предња и задња елегантно дизајнирана ЛЕД светла. Инжењери "Кије" намеравају да уграде регенеративни

кочиони систем, који ће повећати домет тротинета за седам одсто.


Предвиђа се, рекосмо, да ће ово тржиште, које "Кија" осваја овим тротинетом у САД, Европи и у Кини до 2030. нарасти на чак 500 милијарди долара.