КАЖУ да само законски прописи спречавају да се на европским нашим улицама појаве возила без возача.

Законске регулативе, најављује се, мењаће се врло брзо, па зато свои велики произвођачи аутомобила раде убрзано на развоју својих аутомних возила.

Прочитајте још: Електрични бренд компаније Волво отворио фабрику у Кини

Није изузетак ни "Тојота". Наиме "Toyota Motor Europe (TME)" започела је аутономну вожњу (АД - automated driving) на јавним путевима у Европи.

Након успешних симулација и испитивања на затвореним стазама, "ТМЕ" сада излаже своје интерно развијене АД системе стварним градским условима: у живом градском језгру Брисела. У срцу европских институција, један "лексус LC" ће се непрестано возити непроменљивом рутом 13 месеци.

Прочитајте још: На скенеру Новости "тојота rav4 2.0 wt-ie"

- Унутар "Тојоте" глобално, ТМЕ Центар за истраживање и развој у Бриселу је Регионални центар изврсности за такозвани "рачунарски вид" - каже Гералд Килман, потпредседник за истраживање и развој при ТМЕ - Циљ је омогућити рачунарима да "виде" и "разумеју" своју околину.

Главни циљ овог пилот пројекта је изучавање сложеног и непредвидљивог људског понашања и његовог утицаја на захтеве система аутономне вожње. "Тојотин" крајњи циљ је потпуно избегавање жртава у саобраћајним несрећама.

- Због тога је кључно разумети људско понашање, како би систем могао да одговори на сложеност и разноликост становништва урбаног окружења као што је Брисел, европска престоница која је дом за 184 различите нације. Након успешних испитивања на јавним путевима у Јапану и САД, разумевању система сада придодајемо и европске услове - објашњава Килман.

"Лексус ЛЦ" је возило из редовне, серијске производње и вози се на обичним, отвореним путевима. Једина разлика је пакет сензора постављен на кров, који укључује "LIDAR", радаре, камере и систем одређивања положаја велике прецизности. У аутомобилу се налази сигурносни возач који може у било ком тренутку да интервенише и заобиђе управљачки систем АД возила, као и оператер који надгледа комплетан систем. "Тојота" је изашла с овим аутомобилом на отворене путеве након месеци темељних припрема возила: провере АД система, обуке возача, анализе руте и преговора с властима ради добијања нужних одобрења.

Ово истраживање је повезано с "Тојотином" глобалном визијом стварања сигурне и све боље мобилности за све. "Тојота" види везу између возача и аутомобила као саиграча који сарађују, приступ мобилности назван "Mobility Teammate Concept" (Концепт саиграча у мобилности) . С циљем реализације сигурније и приступачније мобилности "Тојота" паралелно ради на два различита модела аутономне вожње: "Guardian" (чувар) и "Chauffeur" (возач).