НА новинарској презентацији у околини Франкфурта представљена је нова "опел астра" која ће званични деби имати на предстојећем Салону аутомобила (12. до 22. септембар) у овом граду.

Прочитајте још: Креће "АДАК Опел рели куп"

На први поглед, али и после неколико стотина километара пређених за управљачем овог аутомобила, јасно је зашто челници "Опела" кажу да се ради о правом бисеру инжењерства из Риселсхајма.

Емисија ЦО2 нижа је за до 21 одсто. Наравно у питању је не само нова генерација агрегата који су већ у складу са "Евро 6д" еко нормама (Пет од седам погонских јединица у понуди чак иду испод магичне бројке од 100 грама ЦО2 по пређеном километру), већ је побољшана и аеродинамика и сада "астра" има коефицијент отпора ваздуха од само 0,26 Цд.

Прочитајте још: "Тојота" без возача у Европи

Овај бестселер "Опела" је сада добио и нови деветостепени аутоматски мењач за верзије са петоро врата и "спортс турер" (караван).

Најављене су и цене за Немачку па тако верзија са петоро врата кошта 19.990 евра ( са порезима) а каравански модел кошта 20.990 евра. Ови модели су су већ доступни за наруџбе у Немачкој, а врло брзо ће бити и у осталим земљама Европе, и долазе у пакетима опреме "едишн", "ГС лајн", "елеганс" , "ултимејт" и као специјални модел "120 година".

Модерни троцилиндарски бензински и дизел агрегати који покрећу "астру" - развијају од 105 КС до 145 КС уз потрошњу горива од потрошња горива у градским условима у распону од 6,4-4,3 л/100 км,на отвореном путу 4,2-3,2 л/100 км,и у комбинованој вожњи 5,0-3,6 л/100 км,уз емисију штетних гасова од 125-94 г/км ЦО2 по најновијим начинима мерења , такозваном "WЛТП" системну.

"Астра" је осмишљена тако да обезбеђује и врхунски комфор а не само перформансе. Између осталог новина је контра-ротирајуће међувратило у блоку троцилиндарских мотора које неутрализује вибрације. Базне погонске јединице већ имају шестостепени мануелни мењач као стандард. Нова безстепена аутоматска трансмисија и деветостепени аутоматик са неприметним променама брзина такође доприносе мањој потрошњи и већем комфору.

Прецизан развој у ваздушном тунелу је такође значајно допринео смањењу у потрошњи горива и емисији ЦО2. Са 0.26 Цд, Спортска шасија је још више унапређена. Нови амортизери увећавају удобност. Опциона динамичка шасија укључује чвршће вешање, директније управљање и Wаттс линк на задњој осовини.

Захваљујући врхунским технологијама за смањење емисија штетних гасова као што су филтер бензинских честица (ГПФ) и селективна каталитичка редукција (СЦР) код дизела, све погонске јединице Астре већ испуњавају еуро 6д стандарде емисије. Потпуно алуминијумски дизел и бензински агрегати су опремљени са стоп/старт технологијом која штеди гориво већ у основном пакету опреме.

У потпуности дигитална: нова предња и задња камера, дигитални брзиномер

"Опел Астра" има широку гаму најмодернијих технологија и система асистенције који су без премца у овој класи возила -од такозваних "интелигентних матрикс" ЛЕД светала без одсјајадо нове најмодерније предње камере као и камере за поглед уназад.

Нова предња камера је мања, али и снажнија него пре захваљујући бржем процесору. Сада препознаје и пешаке. Дигитална камера за поглед уназад која је доступна заједно са новим "Мултимедиа нави про" инфозабавним системом је такође снажнија, слика на диспеју је јаснија.

Купци "астре" уживају у врхунској повезаности са "Епл кар плеј" и "Андроид ауто". У врху понуде се налази "Мултимедија нави про" која има осмоинчни екран у боји осетљив на додир којим се може управљати путем гласовних команди. Повезани сервиси навигације чине путовање још комфорнијим. Сам екран навигације се приказује са редизајнираним симболима у модернијем изгледу. Исто важи и за инструмент таблу: возачи нове "астре" су први који ће имати дигитални брзиномер. Систем позива у случају опасности "е-кол" доноси додатан мир.

Компатибилни паметни телефони могу да се пуне путем електромагнетне индукције уз опцију бежичног пуњења.

Нова "астра" се претвара у концертну дворану са опционим "Босе" звучним системом који укључује седам звучника заједно са "Рич-бас" сабвуфером.

Нова "астра" има још једну нову функцију која доприноси комфору и чини вожњу у зимским условима пријатнијом и безбеднијом: грејање ветробранског стакла.

Зато у "Опелу" са правом тврде да нова "астра" поставља стандарде у својој класи са свим врхунским технологијама као и са одличним бројкама што се тиче потрошње горива и ЦО2 емисије како за дизеле тако и за бензинске агрегате.