НАЈПРОДАВАНИЈИ модел француског гиганта "Реноа", и један од најтраженијих аутомобила "Б" сегмента у Европи, модел "рено клио", наставља освајање тржишта петом генерацијом, која је јуче новинарима из овог дела Европе, међу којима је била и екипа "Новости" представљена у Словенији.

Словенија, наравно, није изабрана случајно, јер се у овој земљи налази у фабрика "Ревоз" у Новом Месту, у којој ће се, поред још неколико модела, правити и "рено клио".

Цела презентација, је и осмишљена тако да представници медија добију комплетан увид стварања "клија" од првог ударца пресе до реског звука мотора на друму.

Прочитајте још:"РЕНО" ПОДСЕТИО НА ЛЕГЕНДУ: Концепт "e-Plain Air"

Први део презентације подразумевао је вожњу свих верзија овог аутомобила од аеродрма у Љубљани до фабрике Ревоз.

У фабрици је затим оганизована презентација, на којој је између осталих говорио и нови генерални директор Рено-Нисан Адриатика Франсоа Делоин.

Уследила је и "тура" кроз једну од најсавременијих "Реноових" фанбрика, у којој сваких 80 секунди са производних трака ( ради се у три смене) сиђе један од модела ("смарт фор фор" ,"твинго", "клио 4" и сада "клио 5").

Најсавременији процес производње, модерна опрема, мноштво робота али и врхунски обучени радници су гарант да ће купац добити возило израђено по високим стандардима овог аутомобилског гиганта!

- Представљамо потпуно нови "клио", пету генарацију иконе аутомобилског света који је од појављивања на тржишту 1990. до сада продат у више од 15 милиона примерака - рекао је између осталог генералнио директор Делоин.Нови "клио" је споља доживео еволуција а изнутра револицију.

И засиста, споља, бар на први поглед "клио" није значајније мењан.Али је зато унутрашњпст потпуно редизајнирана, осавремењена, а аутомобил из Б сегмента може сада да се похвали и многим најсавременијим технолошким решењима.

Циљ је кјасан - "клио" треба да остане најпопуларнији аутомобил у сегменту и да настави ниску раста продаје између 2012. и 2018.И одмах да нагласимо да је новци "рено клио" добио највишу оцену на независним "креш" тестовима Евро НЦАП .

- Динамичност, управљивост и врхунски квалитет дизајна и производних процеса обезбедили су му статус најбољег "реноа клија" до сада. Потпуно нови "клио" је још модернији и спортскији, а задржао је ДНК коме дугује успех у задњих готово 30 година. Развијен је имајући на уму предности сваке од претходних четири генерација те њиме започиње ново, дуго очекивано поглавље ове успешне приче - рекао је генерални директор Рено-Нисан Адриатика Франсоа делоин уводећи присутне новинаре у чудесни свет прављења врхунских аутомобила.

Прочитајте још: НОВА "ТОЈОТА ПРИЈУС ХИБРИД ПЛАГ ИН": Соларни кров и седиште више

Потпуно нови "клио" предводи стратешки план "Групе Рено", "Drive the future(2017.-2022.)". План је представљен у јесен 2017. и има три главна циља:

Електрична енергија: до краја плана Група Рено у својој палети ће нудити 12 модела на електрични погон. Нови "клио" ће бити први од њих са својим "Е-Тек" хибридним мотором утемељеним на технологији коју је развио Рено.


Повезаност:Такође до краја плана, друштво жели да постигне 100 одсто кад је реч о повезаним возилима на кључним тржиштима. "Клио 5" те напоре најбоље показује својим повезаним мултимедијалним системом који су заједничким снагама развили "Рено", "Нисан" и "Мицубиши".

Аутономија: до краја плана правиће се 15 модела опремљених технологијом за аутономну вожњу. "Клио" ће бити предводник у томе јер ће системи за помоћ у вожњи који доводе до аутономне вожње бити доступни у градском аутомобилу.

Наравно, "рено клио" је и на тржишту србије играо једну од најзапаженијих улога последњих 30 година.И сада се очекује да "клио" настави стазом успеха на нашем тржишту али и у региону.


- "Клио" је увек одавао посбебан утисак - рекао је Владимир Јеремић маркетинг менаџер "Реноа Србиија" - занимљиво је да је продаја у Србији, али и земљама региона расла из године у годину иако се у свету аутомобила тај процес другачије одвија јер је протоком времена тај модел, некако логуично мање интересантан купцима, што у случају "клија" није био случај.

Почетна цена модела који ће се продавати у Србији је 11.990 евра, али је "Рено" као и увек припремио попуст у част почетка продаје од 700 евра, али и могућност да купци возила по систему старо за ново" буду додатно стимулисани са "200 +200" евра.наравно имамо и сјајну понуду кредита и субвенционисаних каматних стопа.најефтинији дизелаш у понуди је вредан 15,240 евра.

Шта купац добија за тај новац? Модеран, леп аутомобил који је споља, по димезијама скоро истоветан претходној генерацији.Нови "клио" је префињенији и динамичнији из сваког угла, а од претходне генерације је наследио сензуалне линије. Нови модел је изражајнији, али истовремено је задржао свој елегантни профил. Поклопац мотора је наглашен линијама које доприносе утиску снаге. Предња маска је већа, а предњи одбојник наглашенији врло изражајним средишњим усисником ваздуха који побољшава хлађење мотора. Кад је реч о димензијама, потпуно нови "клио" је краћи 12 мм, али унутрашњост је пространија. Каросерија (1.440 мм) је спуштена од 8,0 до 48 мм до врха спојлера да би се постигла боља аеродинамична својства и нагласио спортски дух. Динамичан изглед новог модела наглашавају и 17-инчни наплатци (у зависности од верзије). Детаљи као што је кровна антена у облику пераја морског пса, 100 одсто ЛЕД светла, поклопац пртљажника у равни са каросеријом као и хромирани оквири бочних прозора чине изглед каросерије модернијим и побољшавају утисак квалитета.


Не треба ни наглашавати да "клио" има сјајну палету боја.

Улазак у кабину одмах показује зашто се ту ради о "револуцијИ".Почевши од ругачијег облика обруча управљача, до прилагођавања свих инструмената још више "ка возачу"

Утисак да се ради о високом квалитету употпуњују и ергономске карактеристике возачевог положаја. Тио су, кажу у "Реноу" и били приоритети за тимове дизајнера унутрашњости новог "клија". Материјали су врхунског квалитет. Дизајн је компактнији како би се осигурало више простора и укључило више технологија, што значи да је нова "паметна кабина" потпуно прилагођена возачу. Кокпит је опремљен најширим екранима у сегменту и пружа изузетно савремена ергономска решења за још боље искуство у вожњи. У новом "клију" су доступне и иновације јединствене за сегмент, као што је електрична кочница за паркирање која је посебно корисна у градској вожњи.

Кључан део кабине је 9,3-инчни екран мултимедијалног система , највећи у неком моделу "Реноа" до сада. Вертикални и благо закривљени таблет инспирисан је ониме из модела Е"еспс" и визуелно повећава инструмент таблу, даје кабини савременији изглед и побољшава прегледност екрана. Екран је окренут према возачу и укључује нови повезани систем "рено изи линк" а путем њега су доступне све мултимедијалне карактеристике и навигација, као и "МУЛТИ-СЕНСЕ" поставке и све то је невероватно једноставно за употребу.


По први пут је "клио" опремљен дигиталним екраном уместо традиционалног аналогног. Ова технологија је директно преузета из луксузнијих сегмената. Величине ТФТ екрана од 7 до 10 инча. Верзија од 10 инча укључује и ГПС навигацију на екрану.

Посебна пажња је посвећена кваитету сасвим редизајниране инструмент табле . Подељена је у три дела: горњи део обложен пенастим материјалом, обложен и прилагодљив средишњи део а затим и доњи део који садржи функционалне компоненте као што је претинац за рукавице. Облик инструмент табле наликује таласу и визуелно проширује кабину.

Средишња конзола је још један кључан елемент паметне кабине потпуно новог Цлија. Постављена је више како би се побољшала ергономија, а ручица мењача је краћа па је природније и удобније држати је и служити се њоме. Обложена средишња конзола се може прилагођавати у зависности од дизајна у унутрашњости, а на спољашњем рубу је посебно осветљење. Изузетно практична решења за одлагање уграђена у доњи део конзоле олакшавају живот путницима, а међу њима је и простор за бежично пуњење паметног телефона.

Седишта у овом обично се могу видети у луксузнијим моделима. Пружају бољу потпору захваљујући дужем седишту и обухватајућем облику. Њихова полутврда шкољка знатно побољшава простор за колена за путнике у задњем делу возила, док нови, тањи наслони за главу у облику зареза побољшавају видљивост у задњем делу и путницима на задњој клупи дају утисак веће пространости.

Нови "клио"доступан је и са амбијенталним осветљењем у осам различитих боја.



Нови "клио" доступан је у укупно 11 боја каросерије као и у три пакета за спољашњу персонализацију (црвени, наранџасти и црни).

Овај аутомобило је први који је опремљен први опремљен дефлекторима ваздуха на предњим блатобранима. Дефлектори ограничавају трење и подстичу аеродинамична својства и на тај начин смањују потрошњу горива.

Структура пртљажника је побољшана како би се постигао што коцкастији облик. Премиум аудиосистем БОСЕ је сасвим интегрисан па не смањује запремину пртљажника, који је сад повећан на 391 литара (уз додатних 26 литара разних претинаца за одлагање), што га чини највећим у класи. Двострука подница олакшава свакодневни утовар, а задња седишта се могу преклопити у равни под.

За своје најрподаваније возило "Рено" је припремио потпуно нове моторе а поред бензинских и дизел агрегата снаге од 75 до 130 Кс од 2020. у понуди ће бити првим хибридним мотором групе "Рено" који ће се звати Е-ТЕЦХ. Купцима ће на располагању бити девет различитих комбинација мотора и мењача.

Нови "клио" се може похвалити најзаокруженијом понудом система помоћи у вожњи у свом сегменту којима је циљ да поједноставе вожњу, повећају сигурност и учине возаче сигурнијима. Системи су подељени у три групе: вожња, паркирање и сигурност.

Нова опрема која се уграђује у потпуно нови ЦЛИО укључује камеру 360 и активно кочење у нужди са препознавањем бициклиста и пешака. Оба система се по први пут уграђују у неко возило марке "Рено". Врхунац понуде је систем за помоћ у вожњи аутопутем и у саобраћајним гужвама, јединствен систем у свестраном сегменту градских аутомобила. Овај напредни систем помоћи у вожњи је први корак према аутономним возилима.



ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ



ДУЖИНА:4.050 мм

ШИРИНА:1.908 мм

ВИСИНА:1.440 мм

МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.583 мм

ПРТЉАЖНИК:391 /1069 лит.

МОТОРИ

БЕНЗИН

СЦе 75

ЗАПРЕМИНА: 999 ццм

СНАГА.72 КС

ОБРТНИ МОМЕНТ:95 нм

МЕЊАЧ:Ручни 5 степени

ПРОСЕЧНА ПОТРОШЊА.4,4 лит/100 км

ПРОСЕЧНА ЕМИСИЈА ЦО2:100 гр/км



ТЦе 100

ЗАПРЕМИНА: 999 ццм

СНАГА.100 КС

ОБРТНИ МОМЕНТ:160 нм

МЕЊАЧ:Ручни 5 степени

ПРОСЕЧНА ПОТРОШЊА.4,7 лит/100 км

ПРОСЕЧНА ЕМИСИЈА ЦО2:107 гр/км



ТЦе 130 ЕДЦ

ЗАПРЕМИНА: 1.333 ццм

СНАГА.130 КС

ОБРТНИ МОМЕНТ:240 нм

МЕЊАЧ:Аутоматски 7 степени са двоструким квачилом

ПРОСЕЧНА ПОТРОШЊА.5,2 лит/100 км

ПРОСЕЧНА ЕМИСИЈА ЦО2:119 гр/км



ДИЗЕЛ



ДЦИ 85

ЗАПРЕМИНА:1.461 ццм

СНАГА.85 кс

ОБРТНИ МОМЕНТ:220 нм

МЕЊАЧ:Ручни 6 степени

ПРОСЕЧНА ПОТРОШЊА.3,6 лит/100 км

ПРОСЕЧНА ЕМИСИЈА ЦО2:95 гр/км



ДЦИ 115

ЗАПРЕМИНА: 1.461 ццм

СНАГА:115 КС

ОБРТНИ МОМЕНТ:260 нм

МЕЊАЧ:Ручни 6 степени

ПРОСЕЧНА ПОТРОШЊА.3,8лит/100 км

ПРОСЕЧНА ЕМИСИЈА ЦО2:101 гр/км



ЗАПРЕМИНА РЕЗЕРВОАРА:

БЕНЗИН 42 лит.

ДИЗЕЛ 39 лит.

ПОЧЕТНА ЦЕНА 11.990 евра