Јужнокорејски аутомобилски гигант "Кија" је развила нови роботски прслук "VEX" (Vest Exoskeleton) намењен радницима у производњи, који пуно сати проводе са рукама изнад главе.


"VEX" побољшава физичку снагу радника у производњи опонашањем покрета људских зглобова чиме људима омогућава бољу потпору и мобилност. Прслук, без икакве батерије, као први на свету користи полицентричне осовине - са потпором мишићима у више тачака - са циљем смањења умора и унапређења ефикасности. Намењен је првенствено смањењу оптерећења врата и леђа радника када мора држати руке изнад главе.


Нови роботски прслук "векс" је до 42 одсто лакши од конкурентских производа са тежином, која је од 22 до 42 одсто мања од конкурентских производа се овај прслук носи као ранац. Корисник провуче руке кроз траке на раменима прслука и након тога затегне копче на прсима и око појаса. Леђни део може се прилагодити у дужину до 18 цм, док се степен снаге може прилагођавати на чак шест различитих јачина - до 6,6 "kgf" (kilogram-force, килограмска сила).


- "VEX" радницима пружа већу потпору код оптерећења, мобилност и прилагодљивост код рада изнад главе - рекао је ДонгЈин Хјун, вођа роботике у групацији, иначе петоој највећој аутомобилској групацији на свету.


Радници ће итекако ценити лагодно ношење "VEX" и рад са њим. Он је намењен радницима у производњи, чији рад се пре свега обавља изнад главе, нпр. током рада на доњем делу возила - код намештања кочионих и издувних цеви. Развој роботског помоћника је резултат 10-месечног пилот програма у две америчке фабрике групације. Тест је био врло успешан, јер је радницима олакшао рад и повећао продуктивност због чега су обе фабрике укључиле систем "VEX" у својим производним погонима. Групација тренутно постепено уводи "VEX" у фабрикама широм света и очекује комерцијалну употребу у другим гранама индустрије до краја ове године.


Комерцијална употреба роботског помагала за рад у чучећем положају групација "Хјундаи-Кија" је, као део својих планова развоја различитих роботских технологија, већ пустила у комерцијалну употребу лако роботско помагало "CEX" (Chairless Exoskeleton), које растерећује колена, леђа и мишиће радника како би без много физичког напрезања могли радити у чучећем положају.


Прочитајте још: ИСТРАЖИВАЊЕ У САД: "Кија" на врху


Са тежином од само 1,6 кг је "CEX" врло лаган и може издржати тежину до 150 кг.


Роботски помоћник "CEX" се са прилагођавањем трака у пределу појаса, бедара и колена једноставно намешта и прилагођава димензијама и тежини корисника. На располагању су три нивоа подешавања (85 / 70 / 55 степени). Смањењем оптерећавања леђа и мишића доњих удова за 40 одсто CEX смањује се умор и побољшава ефикасност.


Развојем роботских помагала "VEX" и "CEX" групација показује одлучну преданост здрављу и добром расположењу радника у производњи и употреби напредне роботике.


Групација такође намерава да представи различите роботске технологије, нпр. хотелског роботског помоћника (Hotel Service Robot), продајно-сервисног помоћника (Sales Service Robot), пуниоца електричних возила (Electric Vehicle Charging Manipulator) и остала решења са подручја личних роботских помоћника који се тичу мобилности.



БУДУЋНОСТ РОБОТИКЕ


По подацима међународног удружења роботике (International Federation of Robotics) грана носиве роботике бележи раст од 14 одсто, који се све више повећава. 2021. године ће широм света бити продато око 630.000 комерцијалних робота, са највећом

потражњом у аутомобилској индустрији.


У 2017. године је у аутомобилској делатности било у употреби 126.000 робота, што је представљало 33 одсто свих комерцијалних робота.


У извештају истраживачке групе "BIS Research" је најављено да ће глобално роботско тржиште расти по 47,4 одсто.