КОД избора аутомобила, просечни српски купац покушава да помири непомирљиво. Зна он добро шта ваља, шта му треба али дубина џепа, бар код огромне већине наших суграђана "даје коначну реч".

Свакодневни градски кошмар најбоље је прегрмети у неком мањем аутомобилу који ће се лакше пробијати кроз све уже улице и уденути на неком паркингу.

Прочитајте још: Нови "фијат 500X спорт" предводник обновљене гаме италијанског кросовера


Одлазак у куповину, на излет, летовање јасно је захтева већи, удобнији аутомобил, са пространијим пртљажником. Ко је у неки нови аутомобил, такозваног "А" сегмента (градски) покушавао да смести троје одраслих путника на задњу клупу зна да су , иако евидентно све већи аутомобили некако изнутра све скученији. То је данак бројним системима који се уграђују у возила на уштрб комфора. Многи нови аутомобили из нижих категорија су и предвиђени за превоз четири одрасле особе...



Зато је сада, још један од критеријума куповине мањих возила и податак колико наслона за главу има назад. Јер, поменути просечни срспки возач покушава да добије "вишенаменски" аутомобил, колико год је то могуће, за што мање новца...

Прочитајте још: ЛИМУЗИНА ЗА ЕВРОПСКЕ ПУТЕВЕ: У Новом Саду на броду ”Цепелин” спектакуларно представљен модел Тојоте Камри

Превоз већих комада пртљага решава се практичношћу "хечбека" који захваљујући петим вратима и асиметричном обарању наслонима задње клупе може да "обави посао".
Зато смо са занимањем на вишедневни тест узели нови "хјундаи и20" који је сада скројен по такозваној "Fluidic Sculpture 2.0".



Ова нова "Хјундаијева" филозофија дизајна, објашњавају у овој компанији наглашена је динамичким, спуштеним светлима и прециозно обликованим површинама.
Аутомобил је тек нешто дужи од четири метра. Тешко да од тих димензија можемо да очекујемо неки већи комфор, али у "Хјундаију" кажу да су и тај проблем решили. Подсећају даје међуосовински простор скоро 2,6 метара!



- По нашем мишљењу простор није луксуз.Зато смо успели да "и20" у својој класи пружа највише простора за ноге са довољно комфора за пет одраслих путника - кажу у "Хјундаију".

Проверавамо бројке:Простор за ноге напред 1.098 мм, Назад 794 мм.Простор за рамена 1.386 мм напред и 1.360 мм назад. Простор за бедра 1.301 мм напред и 1.252 мм назад.
Пртљажник је солидних 326 литара а обарањем наслона задњих седиша (дељиво 60:40) добија је чак 1042 литра корисног простора.



Поред класичне "касете за рукавице", какав је уобичајени назив за складишни простор испред сувозача, ту је још неколико места за одлагање ситница што такође доприноси бољем комфору. Између предњих седишта су дизајнери сместили практичан држач за две чаше, конзерве, мање пластичне боце. У прегради предњих врата има довољно простора да се сместе боце од 1,5 лиатара. У преградама задњих врата нешто мање - од једне литре.

Дакле, први тест, пространости "хјундаи и20" је са успехом прошао на нашем "скенеру", јасно узимајући у обзир своју класу.

Веома битна, а требало би да буде свакако најважнија особина возила приликом куповине је безбедност.

У стандардном пакету опреме "и20" има АБС (систем против блокирања точкова), ЕСП (електронску контролу стабилности), ВСМ систем за упављање стабилности возила), ХАЦ (систем за помоћ при кретању на узбрдици), ТПМС (систем контроле притиска у пнеуматицима), електричне предзатезаче појасева,. Ту су ваздушни јастуци за возача и сувозача.Бочни ваздушни јастуци и бочне ваздушне завесе. Укупно шест ваздушних јастука.



Није занемарљив ни систем ЕСС који приликом наглог кочења активира задње сигнална светла како би смањила могућност од налетања возила иза.

Чим возило крене врата ће се аутоматски закључати. У счучају судара аутоматски се откључавају сва врата. Наравно ту су и копче (ISOFIX) за дечја седишта...
Велики централни тач-скрин екран од седам инча има и камеру за вожњу уназад што додатно олакшава, уз систем сензора, паркирање.

"Хјундаи" је наравно мислио и на оне којима је "конекција" ствар без које не могу да замисле аутомобил. И ту је одговор сасвим адекватан захтевима. Повезивање смартфона је лако и једноставно баш као и руковање (команде су и на волану и на тач скрину), па је телефонирање, коришћење навигације изузетно олакшано.
"Хјундаи" је понудио и мноштво опција. Од избора боја до наплатака. Па ко жели да уради персонализацију возила веома лако то може да уради, рекли би смо, по прихватљивим ценама.

Наравно, да би одговорио и све строжијим еколошким захтевима "Хјундаи" је морао да угради и нове, савремене моторе који испуњавају последње "Еко-европске" стандарде.
Избор је пао на 1,2 литарски бензински мотор са 84 КС. Он упарен са мануелним петостепеним мењачем, посао обавља сасвим задовољавајуће.

Почетна цена (пакет опреме "комфорт" ) је 10.490 евра. Следећи ниво "стајл" (који има и задњу камеру са динамичним навођењем, сензоре, предња светла за маглу, кожом обложен волан и ручицу мењача) кошта 11.390 евра а "топ" понуда са "премијум" пакетом опреме је 12.190 евра.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

ДУЖИНА:4.035 мм
ШИРИНА.1.734 мм
ВИСИНА:1.474 мм
МЕЂУОСОВИСКО РАСТОЈАЊЕ.2.570 мм
ПРТЉАЖНИК:326/1.042 Лит.
МАСА:1.040 кг
МОТОР:1,2 МПИ
ЗАПРЕМИНА.1,248 ццм
МАКСИМАЛНА СНАГА:84 КС
МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:121 нм
0-100 км/ч:13,1 сек.
МАКСИМАЛНА БРЗИНА.170 км/ч
ПОТРОШЊА:Лит./100 км
ГРАД:6,6
ВАН ГРАДА:4,5
КОМБИНОВАНО:5,3
ЕМИСИЈА ЦО2.121 грам/км
ЗАПРЕМИНА РЕЗЕРВОАРА ЗА ГОРИВО:50 лит.
ПОЧЕТНА ЦЕНА:10.490 евра