ЕНГЛЕСКА фабрика "Нисана" која се налази у индустријском Сандерленду, почела је крајем прошле седмице производњу једног од најтраженијих СУВ модела ове компаније.


После уложених 100 милиона фунти у ову фабрику "Нисан" је отпочео производњу новог "џука".


Занимљиво је да је овај аутомобил, мада се због "Брегзита" спекулисало много тога, дизајниран и конструиран у Великој Британији. Почетак производње је обрадовао не само раднике у Енглеској већ и све поклонике овог возила на Старом континенту јер је овај аутомобил посебно развијен како би испунио захтеве европског тржишта. Фабрика у Сандерландууједно је и једина у којој се производи друга генерација овог компактног кросовера.


Десет година након што је оригинални "Џук" изашао из оквира Б-сегмента, "Нисан" је представио нови модел. Увођењем најсавременије технолошке опреме и система за повезивање, "Нисан" је поновно подигао лествицу у сегменту компактних кросовера.


Нови "џук" је развијен у сарадњи "Нисановог" дизајнерског студија и тимова за истраживање и развој у Падингтону у Лондону и Кранфиелду у Бедфордсхиреу. Такође, 70 одсто његове производње намењено је европском тржишту, где се и налазе две трећине његових добављача.


Приликом обиласка фабрике у Сандерландуу којој су у току завршне припреме за производњу, председник "Нисана Европа" Ђанлука де Фиши није крио задовољство.


-Нови "џук"представља додатних 100 милиона фунти улагања у нашу фабрику у Сундерланду , дизајниран, конструисан и произведен у Великој Биртанији за европске купце.Пре 35 година "Нисан" је одлучио да отвории фабрику у Великој Британији за потребе европског тржишта - објашњава Де Фиши.






Од тада је Сандерланд произвео десет милиона возила и тако постао највећа фабрика аутомобила у историји Велике Британије.


Први човек "Нисана Европа" сматра да је покретање производње овог аутомобила изузетно важно и за привреду Велике Британије.


- Узевши у обзир више од 35.000 радних места које је "Нисан" осигурао у Великој Британији, желео бих да захвалим нашим стручним тимовима у Падингтону, Кранфиелду и Сандерланду као и широј мрежи добављача на труду који су уложили у стварање овог пре свега новог модела.





Осим 5.000 сати уложених у обуку изузетно квалификованог кадра како би се осигурала квалитетна производња, фабрика се одлучила на додатна одлагања како би нови "џук" понудио бројне напредне технологије и високи ниво персонализације унутрашњег и спољашњег изгледа.


У производњи се користи више од 27 нових алата за обраду врло издржљиве челичне каросерије како би се створио још упечатљивији и пространији цроссовер атлетског изгледа који не пристаје на компромисе када је реч о перформансама.

У лакирницу су уграђене четири нове коморе за бојење у неку од 15 доступних двобојних комбинација.


Прочитајте још: "Џук" још заводљивији


"Џук" покреће штедљиви 1,0 троцилиндарски бензински мотор "ДИГ-Т" са турбопуњачем који се производи у фабрици у Сандерланду. Захваљујући снази од 117 КС нуди боље перформансе, мању потрошњу горива и већу углађеност.





Захваљујући повезаним услугама и могућности ажурирања путем интернета, нови "џук" је досада најповезаније "Нисаново" возило. Нови модел је опремљен напредним системом "NissanConnect", 8-инчним додирним заслоном, уграђеном Wи-Фи мрежом и системом гласовних наредби. "Нисанов" систем "ПроПИЛОТ" нуди електронички систем управљања, убрзавања и кочења. Систем "ProPILOT" посебно је осмишљен за вожњу аутопутем у једној траци, а сада ће по први пут бити доступан у "џуку".


Продаја на европским тржиштима почеће крајем новембра када ће се знати и цене.