КОМПАНИЈА "Фијат-Крајслер аутомобили" уложиће до краја 2021. године око пет милијарди евра у своје фабрике у Италији, како би подржала суштинску обнову асортимана својих производа, уз представљање 13 потпуно нових или освежених обновљених модела. Покретање електрификације гаме укључује и представљање 12 електричних верзија нових или постојећих модела.


У склопу те "електро-офанзиве" Групација је наменила 50 милиона евра за изградњу новог погона за уградњу батерија у свом комплексу Мирафјори у Торину.

Припреме за "Battery Hub" ће почети почетком 2020. године, а користиће се у потпуно електричним моделима нове генерације "ФЦА Групе".


Компанија "Comau" ће бити партнер ове иницијативе захваљујући стручности у процесу монтаже . Ова стратегија је била у центру неколико великих уговора у области електрификације који су потписани у претходних неколико месеци.


- Аутомобилска индустрија пролази период великих промена, а један од водећих трендова је уско повезан са електрификацијом - рекао је Пјетро Горлије, оперативни директор (ЦОО) "ФЦА Групе" за регион ЕМЕА - Са новим центром за уградњу батерија у комплексу Мирафиори, убрзаћемо наше планове везане за електрификацију, додајући сада још један елемент "екосистему" који почиње са ланцем набавке и завршава се са корисничком подршком. Путовање које иде од недавних партнерстава у области инфраструктуре за пуњење батерија, "Vehicle-to-Grid" технологије и услуга за пружање подршке купцима хибридних и потпуно електричних аутомобила, од Италије до остатка света."


Центар за склапање батерија ће бити направљен у посебно дизајнираној згради, са потенцијалом за проширење за потребе будућих пројеката. Најнапреднија технологија ће се користити са модуларним и флексибилним процесима, укључујући роботе који ће сарађивати и радити заједно са оператерима.


"Battery Hub", нови погон за батерије ће такође имати и простор за обуке као и израду прототипова и експериментисање током пилот процеса. Ова иницијатива ће омогућити "ФЦА групи" да брзо одговори на изазове у сектору електрификације који константно еволуира. Нови погон за батерије ће имати и центар за напредне технологије посвећен контроли квалитета и тестирању компоненти које достављају водећи добављачи у аутомобилској индустрији. Након склапања, за тестирање ефикасности батерија користиће се врхунски, електронски системи. Компанија "Comau" ће бити партнер ове иницијативе због знања и стручности које поседује у процесу монтаже.


Ова најава стиже неколико месеци након оне да ће се производити нови електрични "фијат 50"0 у фабрици Мирафиори почетком другог квартала 2020. године. Око 1.200 људи ће радити на производњи овог аутомобила, а капацитет производње ће износити 80.000 возила годишње, са потенцијалом да се повећа.

Пре неколико недеља, из ФЦА групе су такође најавили да ће нови модели "GranTurismo" и "GranCabrio" бити први "Масерати" модели који ће бити 100 одсто електрични и оба ова модела ће се производити у производном "Хабу" у Торину.

У овом комплексу у Торину, који укључује и погон Мирафиори и погон "Grugliasco", је запослено око 20.000 људи у производњи и повезаним активностима као што је инжењеринг и дизајн, продаја, финансијске услуге и резервни делови, чинећи је највећим комплексом ФЦА групе на свету.