Стигао је нови "фолксваген голф" и одмах подигао прашину као ни један други нови аутомобил ове године. Ауто је технолошки револуционарно промењен, а ово је осам најважнијих нових функција нове "осмице", преноси 24sata.hr.


Иако се на први поглед није много променио нови Голф "осмица" је испод каросерије револуционаран. Унутрашњост је потпуно дигитализирана, ауто комуницира с другима у близини, опрема се може накнадно инсталирати "преко интернета", мобилни телефон замењује кључ. Издвојили смо осам најзанимљивијих новости на најважнијем новом аутомобилу 2019. године.

МОБИЛНИ ТЕЛЕФОН КАО КЉУЧ


Мобилни телефони учинили су многе уређаје непотребним, а изгледа да је на том путу и аутомобилски кључ. Нови Голф нуди могућност да одређене моделе телефона претворите у кључ. И за откључавање и закључавање аута није потребно имати сигнал или везу, довољно је приближити мобилни телефон вратима аутомобила и ауто ће се откључати. Податке о кључу могуће је послати и другима, тако да, на пример, чланови породице могу откључати и покренути ауто својим телефоном.


ИННОВИСИОН КОКПИТ


Аналогни инструменти иду у заборав. "Фолксваген голф" је први компактни ауто који ће нудити само дигиталне инструменте. Они имају промер 10,25 инча и богати су функцијама. Инновисион кокпит чини и велики додирни екран (у основној опреми 8,25 инча, уз доплату 10 инча). Уз помоћ њега управља се бројним функцијама аутомобила тако да нови Голф на средишњој конзоли има само најнужније типке.



ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Спреман за ново доба: "Голф 8" пуни касу гиганта

АУТОНОМНА ВОЖЊА ВОЛАН ОСЕТЉИВ НА ДОДИР


Травел Ассист је један од најнапреднијих система полуаутономне вожње. При брзинама до чак 210 км/х аутомобил може у одређеним ситуацијама и на одређеним путевима потпуно да преузме управљање, кочење и убрзавање. Како закон не допушта било какву потпуно аутоматску вожњу возач мора све време додиривати волан барем једном руком. А како би Голф „знао“ да то возач чини волан је опремљен сензорима који осете додир.


ОПРЕМА КОЈУ МОЖЕТЕ САМИ ИНСТАЛИРАТИ


Они који купе ауто и накнадно схвате да би у њему желели ипак да имају нешто више опреме могу је уградити сами захваљујући функцији Феатурес он деманд. Одређена опрема може се тако активирати или инсталирати накнадно, с пар кликова на мобилном телефону. Међу ту опрему спадају корисни системи попут адаптивног темпомата, ЊиФи хотспота, управљања гласом, навигације, система Апп-Цоннецт...


КОМУНИКАЦИЈА С ДРУГИМ АУТОМОБИЛИМА


Технолгија Цар2Џ омогућава Голфу комуницирање и измењивање информација с аутомобилима који се налазе унутар 800 метара удаљености и имају ту исту технологију. Идеја је заправо генијална, аутомобили комуницирају међусобно попут роја те аутоматски измењују корисне информације о опасностима на путу, незгодама, заустављеним возилима или застојима на путу.


ИНТЕЛИГЕНТНИ КЛИМА УРЕЂАЈ


Уз доплату уз топ пакет опреме Стyле могуће је добити интелигентни трозонски клима уређај који доноси неке досад невиђене функције. Наиме, притиском на додирни заслон можете одабрати функције Њарм хандс или Фресх аир. Након тога ће вам Голф циљано наместити климу тако да вам што брже угреје руке или тако да унутрашњост испуни само свежим вездухом.


ХИБРИДНЕ ВЕРЗИЈЕ


Најпродаванији бензински мотори снаге 110, 130 и 150 КС убудуће ће у комбинацији с аутоматским ДСГ мењачем бити опремљени такозваним милд хyбрид системом. То није систем уз помоћу којег се вози на струју као, на пример, код Тоyоте већ систем којег возач уопште не примећује. Због овог 48 В хибридног система аутомобил троши много мање, а може и потпуно да угаси мотор кад се возите без гаса, на пример кад сте на низбрдици. Такођер, систем побољшава и перформансе, односно убрзања и међуубрзања. Осим тога нудиће се и плуг-ин хибриде верзије које ће моћи возити само на струју. Имаће 204 и 245 КС.


РУЧИЦА МЕЊАЧА КОЈА ТО НИЈЕ


Нови "голф" је први аутомобил са ДСГ аутоматским мењачем који нема класичну ручицу мењача. Њу замењује својеврсни мали џојстик који није мењачем повезан с мењачем већ команде шаље електронски путем жице. Захваљујући томе ручица мењача не мора више бити велика што ослобађа простор између седишта.

Стиже почетком идуће године

style="margin-bottom: 0cm" lang="sr-YU">

Голф је представљен у Волфсбургу. Колико он значи за Фолксњаген, али и европско тржиште говоре ове бројке. До данас је продато невероватних 35 милиона "голфова", а само прошле године, упркос паду популарности компакта својег власника је у Европи нашло 445 хиљада Голфова.


Погледамо ли предњи или задњи крај, нови Голф се знатно разликује од прошлог модела (поготово по светлима), али ако га погледамо као целину не можемо рећи да се Голф превише променио. Очекивано, Фолксваген је побољшао аеродинамику на 0,275, али и остао веран облику који је карактерисао све генерације Голфа, то је до сада увек био рецепт за успех "голфа". Изглед "голфа" је дакле само лагана еволуција, али дизајн унутрашњости и технологије које доноси овај аутомобил су права дигитална револуција какву није до сада направио ни један аутомобил. Нетипично храбар потез за Фолксваген.


Сви погони сада су знатно штедљивији, а Голф троши до 17 посто мање од претходника. Када се понуда мотора комплетира "голф" ће се нудити у распону снаге 90 до 300 КС, основни мотор биће троцилиндрични бензинац с 90 и 110 КС (верзија без милд хyбрид сустава), а дизелаши ће се нудити са 115 и 150 КС. Пространост у "голфу" је нешто већа него код претходника. Аутомобил је само благо нарастао јер је сада дугачак 428 цм. Нови су и пакети опреме који ће се звати Голф, Лифе, Стyле и Р-Лине. Цене се за сада не знају, а претпостављамо да ће аутомобил на наше тржиште стићи почетком следеће године. Више ћемо сазнати на светској презентацији 10. децембра на којој ћемо "голф" први пута и возити.