ГИГАНТИ ауто индустрије се напросто утркују ко ће пре на тржиште избацити ново возило с алтернативним погоном. Све чешће на електропогон, у сккладу са трендовима, ухом времена које сматра да су мотори зса унутрашњим сагоревањем међу највећим кривцима не само за загађење човекове околине већ и за утицај на климатаске промене.


Tако је "Нисан" у Јапану, на Салону аутомобилоа у Токију представио своје концепт возило на електрични погон , кросовер "арију".


Занимаиво је да овај кросовер има погон са два електрична мотора, изузетно агилно убрзава, а опремљен је и врхунском "Нисановом" технологијом помоћи у вожњи. Концепрт указује и на велики заокрет у дизајну "Нисана".

- Ови возилом је најављена нова ера бренда и , између осталог у саопштењу "Нисана" које је достављено "Новостима".

"Ariya Concept" нуди простран, луксузан путнички простор опремљен напредним технолошким системима, док је каросерија возила оличење чисте, наше интелигентне мобилности личних возила - ону у којој комбинација електрификације и интуитивних система доноси углађено и прилагодљиво искуство вожње, без опасности од несрећа или штетних емисија, појашњавају из "Нисана".





Лако је уочљиво да "арија" усваја и развија елементе дизајна који су први пут представљени на возилу "IMx concept" током Токијског салона аутомобила 2017. Укључује одважну, електрифицирану предњу маску "V-motion" и оштро задње светло у облику непрекидне линије, кратке препусте и унутрашњост која се може похвалити готово салонским уређењем.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: "Тојотa" представила нови "јарис": Погледајте шта се све променило


Иако је реч о концептном возилу, смео изглед електричног кросовера, неконвенционална унутрашњост и елементи спољашњег дизајна у блиској будућности би се могли наћи у производњи.






- "Ariya Concept" резултат је блиске сарадње дизајнерског тима и тима инжењера", изјавио је Јасухиро Јамаучи, представник главног директора при Нисан Мотор компанији- Реч је о следећој фази у дефинисању дизајна којом смо закорачили у нову еру бренда - "Ariya Concept" следећи је корак у нашем напретку."






Бочна страна возила наглашена је алуминијумским фелнама с пет кракова величине 21-инча и по мери израђеним гумама.


- Плава боја каросерије "Suisei" има двоструки ефект, у зависности одакле је проматрате. Уколико се посматра из далека, дубински плава боја деулује матирано. Приближите ли се возилу, приметићете како стаклене пахуље преламају светло на читавој површини возила, стварајући утисак комета на ноћном небу - истичу у овој компанији.

Кров и точкови наглашени су новом бојом будућих "Нисанових" електричних возила: "бакрена боја сунца које се пробија кроз ноћ у сусрет новом дану".





- То је најава почетка нове ере "Нисан" дизајна, али и омаж традиционалном јапанском умећу стварања функционалних уметничких дела од бакра. - кажу у "Нисану".


Захваљујући равном поду - омогућеним практичним постављањем батерија и изостанком конвенционалног мотора - "Ariya Concept" оставља утисак отворености и пространости чим уђете у возило.

Површина минималистичке управљачке плоче поштеђена је тастера карактеристичних за конвенционална возила. Укључивање возила прати осветљивање додирних команди управљачке плоче. Када возило није укључено, команде се стапају с позадином управљачке плоче. Једине физичке команде су дугме за покретање, дугме за управљање 12,3-инчним екраном и дугме клима-уређаја, домишљато интегрисаних на доњем делу контролне табле, направљане од правог дрвета. Управљачка плоча се беспрекорно стапа с вратима и осталим елементима унутрашњости како не би била видљива онда када није у употреби.





"Ariya Concept" нуди удобна седишта чији изузетно танки оквир доприноси повећању простора унутрашњости, као и бољој видљивости. Распоред предњих и задњих седишта свим путницима омогућује сјајан преглед околине. Како би дуга путовања била још удобнија, наслони и задња седишта пресвучени су кожним пресвлакама те су додатно обложени на њиховом пресеку.


"Арија" је опремљена најновијом верзијом "Нисановог" награђиваног система за помоћ у вожњи, "ProPILOT 2.0", за удобнију вожњу са још више самопоуздања. Нови систем омогућује навигациону вожњу аутопутем и вожњу слободних руку у једној траци. Укључивањем навигационог система возила за помоћ у управљању аутомобилом на унапред дефинисаној рути на означеним путевима, систем возачу може помоћи приликом претицања, престројавања или изласка са аутопута са више прометних трака.


Нови "ProPILOT" омогућује и вожњу слободних руку на путевима при вожњи једном траком.Кад се возило приближи раскрсници или кад се отвори могућност претицања споријег возила, систем ће оценити прикладан тренутак преласка у другу траку или претицања на основу информација које му пружају навигациони систем и различите врсте сензора које покривају угао од 360 степени око возила. Возачу се дају интуитивна звучна и визуелна упутства и упућују га када треба да стави обе руке на управљач и потврди почетак радњи притиском на дугме. Кад је систем "ProPILOT 2.0" укључен, унутрашње осветљење мења боју како би се сигнализирала вожња слободних руку и створила опуштајућа атмосфера.






"Арију" покрећу предњи и задњи електрични мотори врхунских перформанси. Они омогућују тренутни пренос окретног момента и распоређују га између предњих и задњих точкова. Овај распоред омогућује равномерну, предвидљиву расподелу снаге на сва четири точка једнако добро или још боље од врхунских спортских аутомобила.


"Арија" гарантује врхунске перформансе у скретањима и приањање на клизавим површинама, као што су снег или шљунак. Возач притом не мора мењати свој стил вожње, угао управљача, па чак ни притисак на папучицу. То постиже захваљујући снажним моторима који снагу преносе на све точкове. На темељу дугогодишњег искуства у развоју система за надзор возила - укључујући систем за расподелу окретног момента "ATTESA E-TS" за "Nissan GT-R" и интелигентни погон на све точкове "Nissana Patrol" - инжењери су осмислили нови систем који омогућује сигурну испоруку снаге и одговарајући интензитет кочења без проклизавања точкова. Возачи могу задржати свој положај у вожњи и уживати у удобности, а сав посао препустити систему.

Помоћ на путовањима није ограничена само на возило. Једна од карактеристика повезивања човека и машине јесте навигација "Door to Door Navigation" која свакоме омогућује да унесе одредиште на паметном телефону, пренесе га у возило и затим прати упуте навигационог система возила. Ако се до коначног одредишта стиже пешке, систем ће последњу деоницу руте аутоматски послати возачевом паметном телефону.






Док прилази аутомобилу, возача поздрављају светла добродошлице, а возило се аутоматски откључава без потребе за тражењем кључа. Возач може одабрати подешавања као што су положај возачевог седишта и температура, чак и пре него што уђе у возило. Затим их може сачувати на свом паметном телефону као свој јединствени профил. Аутомобил се може усугласити и с возачевим распоредом и предвидети веме поласка како би прилагодио температуру у возилу и био спреман за полазак. Грејањем или хлађењем возила док је прикључено на електричну мрежу, повећава се домет возила.

Након што се возач смести, Виртуални лични асистент може му помоћи у проналажењу информација и лоцирања паркинг места како би возач могао да држи поглед на путу.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Попуст на коришћење електричних мотора: Мањи порез за хибридна возила


У вожњи, "Smart Route Planner" аутоматски препознаје станице за пуњење и планира пуњење током путовања. Тако гарантује возачу да ће сигурно стићи до одредишта, било оно близу или далеко.

Врхунски систем за управљање складиштењем енергије омогућује већи домет, без дугих пуњења која ремете план путовања. Кад је време за пуњење, "Ariya Concept" употребљава "CHAdeMO" брзе пуњаче за брзо и практично пуњење. Прикључак за пуњење откључава се након што се возач приближи, а затим га разнобојним сигналнима обавештава о тренутном статусу пуњења.


Ако путовање укључује скупљање пријатеља дуж руте, интегрирани систем видео-разговора омогућује договор пре кретања. Може се и повезати с њиховим паметним телефонима те на централном инофмативном екрану приказати њихову локацију.






Након доласка на одредиште, возач може даљински, путем паметног телефона или посебног уређаја, паркирати возило с непосредне локације, захваљујући функцији "ProPILOT Remote Park". Та функција је посебно корисна путницима којима је потребан додатан простор или помоћ при изласку из аутомобила.

Ажурирање путем интернета омогућује непрекидна, једноставна ажурирања навигационог система, графичког интерфејса и функција вожње како би се осигурао ефикасан рад аутомобила, те преузеле најновије верзије и функције уз које ће возач у свакој вожњи уживати као да је први пут.

Кад је паркиран на послу или код куће, Ariya Concept омогућује употребу технологије Nissan Energy. Она омогућује повезивање с електричном мрежом за пуњење батерије, покретање уређаја у кући или на послу, чак и продају електричне енергије енергетској мрежи. "Nissan Energy" помаже возачима да у потпуности искористи могућности "Ariya Concept" која надилазе вожњу и укључују сваки аспект живота.

Подаци о аутономији возила са једним пуњњем нбатерија и други детаљи везани за електропогон још нису саопштени.



ДИМЕНЗИЈЕ


Дужина: 4.600 мм


Ширина (без ретровизора): 1.920 мм


Висина: 1.630 мм