ПРОШЛЕ и ове године земље источне Европе су имале мали проблем у снабдевању моделима "Кије".На испоруку се чекало и по неколико месеци! Разлог је огромна потражља за возилима која се производе у словачкој Жилини, у земљама западне Европе, иако је ова фабрика радила у три смене,са максималним капацитетом!

Уследио је нови одговор на захтеве тржишта јужнокорејске компаније, "kia xceed", атрактивни кросовер који је, захваљујући компанији "Кија Србија" јуче и званично представљен у Београду са почетном ценом од 17.990 евра.

Нови урбани кросовер комбинује практичност спортског теренца са управљивошћу хечбека.

Напредна безбедност, повезивост и "infotainment" чине га једним од технолошки најнапреднијих представника у сегменту кросовера. Нови модел из породице "Ceed" доноси снажне турбо моторе који се могу похвалити својом ефикасношћу.

- "Кија екс-сид" намењен је растућем сегменту возила која нуде више емоција и динамичности од спортских теренаца, како по питању изгледа возила тако и по питању начина вожње. Уједно се те странке не желе одрећи практичности коју пружају већа возила. Наш нови кросовер са препознатљивим и модерним дизајном, упакованим око простране, свестране каросерије задовољава те потребе јер спаја најбоље из света хечбекова и спортских теренаца, европским купцима нуди нешто освежавајуће и другачије - истакао је Милан Дербогосијан маркетинг и ПР менаџер "Кије Србија".

Продаја најновијег члана породице "Ceed" у Европи кренула је ове јесени, а као и остале "Кије" купцима ће стандардно пружати седмогодишњу гаранцију која важи до 150.000 пређених километара (прве три године без ограничења километраже).

Нови "Kia XCeed" је рафиниранији и динамичнији од конкуренције, а осим тога нуди и нешто другачије од осталих модела из породице "Ceed". Једини део каросерије, који је преузет од петовратног хечбека су предња врата.

Док је међуосовински размак једнак као код свих варијанти "Ceeda" (2.650 мм), предњи и задњи препуст "XCeeda" су дужи у односу на хечбек - напред за 25 мм (905 мм), а позади за 60 мм (840 мм).

Равна линија задњег краја, као да се ради о фастбеку и ивица пртљажних врата постављена 60 мм више него код хечбек варијанте.

"Kia XCeed" може бити опремљен 16- или 18-инчним алуминијумским наплацима, са пнеуматицима димензија 205/60 Р16 или 235/45 Р18.

Дужином од 4.395 мм "Kia XCeed" је 85 милиметара дужи од 5-вратног "Ceeda" и 90 милиметара краћи од "Sportagea". Његова максимална висина крова је 1.495 мм, што значи да је 48 мм виши од "Ceeda" и 155 мм нижи од "Спортагеа", што возачима омогућава нижи центар гравитације од вишег рођака и нешто виши положај од обичног Цееда.Овај кросовер је широк 1.826 мм што је за 26 мм више од 5-вратног "Ceeda".Удаљеност од тла износи 172 мм (са 16-инчним наплацима) и 184 мм (са 18-инчним наплацима), што је до 44 мм више у односу на хечбека.

Дужи задњи препуст заслужан је за већипртљажник, чија запремина износи 426 литара (ВДА), што је 31 литар више него код "Ceeda" и тек мало мање него код најпродаванијег компактног спортског теренца у Европи. Са обореним задњим седиштима запремина нарасте на 1.378 литара. Свестраност омогућавају дељива клупа (у размери 40:20:40), електрично отварање/затварање пртљажника, двоструко дно у пртљажнику које се може одстранити и тако понудити још више простора или омогућава скривену преграду у пртљажнику.

Нови модел купцима ће пружати избор међу 12 боја каросерије, а нова јарко жута боја (Quantum Yellow) намењена је искључиво "XCeedu" и неће бити на располагању код осталих варијанти "Ceeda".

Унутрашњост преузима изглед кабине од осталих "Ceedova", са средишњом конзолом благо окренутом према возачу.

"Плутајући" екран на додир са инфотаинмент системом "одскаче" на централној табли, док ниже постављена инструмент табла нуди пуно "тач-скрин" прекидача, тастера и бројача намењених управљању јачином музике, грејања и хлађења. Ергономски прекидачи направљени су како би возачима омогућавали брзу промену амбијента у кабини без скретања погледа са пута дуже него што је то потребно.

Унутрашњост је обрађена савременим, на додир мекшим материјалима, са арматурном таблом од сатена која доноси префињен амбијент.

Купци код пресвлака могу бирати између текстила и вештачке или праве коже.

"Kia XCeed" добио је нови жути пакет унутрашњости, са црним пресвлакама, који је права супротност јарко жутим шавовима на вратима, седиштима и сјајним црним и жутим умецима по целој кабини.

Ово је један од првих модела у Европи који нуди "Кијин" иновативни телематски систем "UVO Connect", који ће одвести вожњу у дигиталну еру. "UVO Connect" повезује возача са светом око њега пружањем важних информација преко "тач-скрин" екрана у кабини и возачевог паметног телефона. Телематика доноси услуге уживо (Kia Live) на опционом 10,25-инчном ТФТ ЛЦД широком екрану, систем користи своју "eSIM" картицу за пренос и освежавање података уживо током вожње.

То укључује саобраћајне информације уживо, временску прогнозу, занимљива места (ПОИ), као и детаље о паркирању на улици и на уређеним паркиралиштима (укључујући и цену, локацију и расположивост). Други део система су дијагностички подаци о возилу и предвиђеним вожњама, што возачима омогућава слање руте возилу пре почетка путовања и омогућава проверавање локације возила у сваком тренутку.

Опциони навигациони систем са 10,25-инчним екраном на додир стандардно доноси "Bluetooth" повезивост за више уређаја - путницима омогућава повезивање два мобилна уређаја истовремено - као и употребу платформи Apple CarPlay и Android Auto. Напредни дељиви екран корисницима омогућава истовремено управљање или праћење бројних функција возила, прилагођавање екрана за три апликације и још неколико функција. То возачу омогућава приказивање целог екрана (нпр. навигација) или комбинацију истовременог приказивања различитих елемената. То значи да возач може пратити упутства за навигацију, док сапутници могу бирати музику или проверити временску прогнозу. У зависности од опреме на располагању је и аудио систем са екраном на додир од 8,0 инча који пружа функције као нпр. Android Auto, Apple CarPlay или инфотаинмент.

Остале опционе технологије, намењене унапређењу удобности и уживању у вожњи су нпр. "JBL Premium" звучни систем са технологијом "Clari-Fi", двозонски клима уређај, грејана и сложива бочна огледала, грејан управљачки обруч, грејано ветробранско стакло, грејање и хлађење предњих седишта и грејање задњих седишта.

Као први "Кија" модел добио је и потпуно дигиталну 12,3-инчну инструмент таблу "Supervision", намењену што јаснијем приказивању информација. Са екраном високе резолуције (1920x720 пиксела) дигитални инструменти замењују традиционални мерач брзине и бројчаник пређених километара који су део постојеће понуде Кије. Екран без оквира приказује изоштрене дигиталне бројке које се тичу возила и мотора.

Мултифункционални екран између бројки приказује навигациона упутства (кривина за кривином), аудио информације, телефонске позиве и контакте, као и детаљније информације на путу, а и дијагностичка упозорења и поп-уп обавештења која се односе на различите сигурносне и помоћне технологије. Нова 12,3-инчна инструмент табла "Супервисион" је на располагању као опција.

Замениће аналогне бројчанике и 3,8-инчни моно-ЛЦД или 4,2-инчни колор ТФТ ЛЦД екран који ће још увек бити расположиви код неких опрема.

Модел има пуно активних асистенцијских и сигурносних технологија. То су између осталог радарски темпомат са функцијом стани/крени, упозорење на возила у мртвом углу, систем за спречавање судара са препознавањем возила и пешака, напредна функција информисања о ограничењу брзине, помоћ код паркирања, систем за одржавање возила у возној траци и систем за аутоматско подешавање дугих светала.Ту је и систем за упозорење на пад концентрације, возачима саветује да направе паузу када систем препозна знакове умора. На располагању је и систем за одржавање у возној траци (ЛФА) - Кијина технологија 2. степена аутономне вожње која контролише убрзање, кочење и управљање. ЛФА систем може пратити возила и ознаке на путу како би одржао возило на средини возне траке и безбедну удаљеност од возила испред.

Као и све Кије које се продају у Европи и нови кросовер стандардно је опремљен помоћним системом стабилности (ВСМ). Исти у сарадњи са системом стабилности (ЕСЦ) у случају препознавања губитка тракције додатно се брине за стабилност возила код кочења и код вожње у кривини.

"Кијин" систем избора начина вожње (ДМС) возачима омогућава прилагођавање тврдоће управљача, одзива педале за гас, а код модела са двоструким квачилом и подешавање брзине. Избором начина "Спорт" возачи суптилно побољшавају време одзива и прилагођавају управљивост како би понудили додатну тежину и одлучније одговорили на возачеве инпуте. Начин 'Нормал' возачима омогућава максимално искоришћавање горива и пружа опуштајућу вожњу.

најновији адут фабрике из Жилине покреће палета најсавременијих мотора.Избор се нуди између три турбо бензинска мотора (Т-ГДи). Троцилиндарски 1.0 Т-ГДи производи 120 КС и 172 Нм обртног момента, док четвороцилиндарски 1.4 Т-ГДи производи 140 КС и има обртни момент од 242 Нм. Најснажнији мотор у "XCeedovoj" понуди је 1,6-литарски Т-ГДи мотор који иначе можемо наћи само у варијанти "Ceed GT" и "ProCeed GT". Са максималном снагом од 204 КС и обртним моментом од 265 Нм овај мишићави 1.6 Т-ГДи одлично се слаже са перформансама возила у различитим условима вожње. 1.6 Т-ГДи омогућава "XCeedu" убрзање од 0 до 100 км/х у 7,5 секунди, ако је упарен са 7-степеним мењачем са двоструким квачилом, односно 7,7 секунди код 6-степеног ручног мењача.

У понуди су и два мотора "Smartstream". Ради се о најчистијем дизел мотору који је "Кија" икада направила, а уједно је и најштедљивији у понуди овог модела. 1,6-литарски мотор "Smartstream" нудиће се у две варијанте - са 115 КС и 136 КС. У зависности од димензија наплатака и спецификација емисије ЦО2 код мотора са 115 КС износе 109 г/км* (комбиновани циклус) одн. 112 г/км* (комб.) код снажнијег мотора.

Прочитајте још: Јапанска компанија не посустаје: "Тојота" помера границе, од сада и "рав 4 плаг-ин"

Са изузетком 1.0 Т-ГДИ сви мотори могу снагу преносити на предњи пар точкова преко 6-степеног ручног или 7-степеног аутоматског мењача са двоструким квачилом. 1.0 мотор долази само са 6-степеним ручним мењачем. Систем старт/стоп (ИСГ) је део стандардне опреме код свих варијанти опреме и мотора.

Хибридни погон са нижим емисијама биће у понуди почетком 2020. и комбинује литијум-полимерски батеријски склоп капацитета 8,9 кWх, електрични мотор снаге 44,5 кW и ефикасни 1,6-литарски четвороцилиндрични "Каппа" ГДИ бензински мотор. Погон у комбинацији са 6-степеним мењачем са двоструким квачилом (6ДЦТ) има максималну снагу 141 КС и обртни момент од 265 Нм, које преноси до предњег пара точкова. "Kia XCeed Plug-in Hybrid" ће по предвиђањима омогућавати око 60 километара вожње искључиво на струју (зависно од димензија пнеуматика). То ће возачима бити довољно за обављање већине дневних вожњи и савладавање кратких релација искључиво на струју. Емисије ЦО2 за модел "Kia XCeed Plug-in Hybrid" биће објављене накнадно (пре почетка продаје) када буде завршен процес израде хомологације.