Рушење надвожњака у близини италијанске Ђенове, у којем је живот изгубило око 40 људи, отворило је питање безбедности мостова у Србији, а Танјугови саговорници уверавају да је око 4.000 српских мостова потпуно сигурно за друмски и железнички саобраћај.

Прочитајте још:
Откривен узрок пада моста у Ђенови, спремају се оптужнице

Стање мостова у Србији контролишу Јавно предузеће "Путеви Србије", у чијој је надлежности 2.960 мостова, и "Инфраструктура Железнице Србија", која надгледа 956 мостова.

Из тих предузећа поручују да су контроле мостова редовне, нарочито због повећаног саобраћаја на српским путевима, а очекује се да ће до краја 2018. кроз нашу земљу проћи 53 милиона возила, док је само у јулу прошло 562.000 возила више него у истом периоду прошле године.

Они су, иначе, поздравили данашњу одлуку министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић о вандредном инспекцијском надзору свих мостова дужих од 100 метара, те додали да ће још један вандредни извештај показати стање мостова и утврдити мере ако нешто недостаје.

Прочитајте још:
ЂЕНОВА ЗАВИЈЕНА У ЦРНО ПОСЛЕ РУШЕЊА НАДВОЖЊАКА: Овако ватрогасци трагају за преживелима (ВИДЕО)

У "Путевима Србије" кажу да се годишње издваја око 10 милиона евра за периодично одржавање мостова, које подразумева велике поправке, санације и реконструкције, док се за редовно одржавање издваја око милион евра, док у "Инфраструктури железнице Србије" наводе да је годишње око милион евра намењено за редовно одржавање мостова.

Извршни директор Сектора за одржавање државних путева "Путева Србије" Зоран Стојисављевић рекао је да су у надлежности тог предузећа мостови укупне површине веће од милион метара квадратних, чија је вредност процењена на око 900 милиона евра.

"Кроз свакодневни увид у стање мостова, можемо закључити да су сви статички стабилни мостови и да су апсолутно безбедни за одвијање саобраћаја", подвлачи Стојисављевић.

Мостови се, истиче, контролишу редовно или свакодневно, периодично и годишње, а посебна комисија састављена од струцнцјака након утврђивања комплетног стања саставља извештаје, наручује пројекте за санацију и поправку одређених мостова.

Директор Дирекције за "Инфраструктуру Железнице Србије", Милан Максимовић наводи да су и мостови који су у њиховој надлежности безбедни и сигурни за редован железнички саобраћај, а контроле су, као и код друмских мостова, редовне и периодичне.

"Свакодневне контроле врше запослени који обилазе пругу. Они су толико стручни да могу да уоче било какве неправилности на мостовима и да алармирају ако је потребно да се уради нека санација или да се обустави саобраћај", објашњава Максимовић.

Према његовим речима, проблема на мостовима има, с обзиром да је већина њих грађена у прошлом или претпрошлом веку и у сталној су експлоатацији због све већег интезитета саобраћаја и превоза робе.

"Ми смо прошле године имали 20 статитчких провера мостова, да би утврдили да ли можемо да пратимо захтеве привреде за повећаним обимом превоза са посебним оптерећењем на тим мостовима. Испитали смо и дошли до сазнања да поједини мостови могу то да изнесу, а поједини не, и да треба да предузмемо неке мере", наводи Максимовић.

Објашњава да постоје и мостови од посебног значаја за државу, које чувари надгледају 24 сата, попут оних у близини државних граница, као и мостови који у окружењу немају насељена места и које могу бити евентална мета терориста.