У јеку наутичке сезоне инспекција Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре спроводиће до краја сезоне повећане контроле пловила на рекама у циљу безбедности учесника у пловидби.

Помоћник министра за водни саобраћај и безбедност пловидбе Вељко Ковачевић рекао је да је током прошле године инспекција поднела више од 100 прекршајних пријава против учесника у пловидби, а казне се, истиче, крећу од 10.000 до 100.000 динара.

"Најчешћи прекршаји које учесници у пловидби праве су коришћење чамаца који немају дозволе за техничку исправност, употреба чамаца којом управља лице које нема дозволу за пловидбу или непостојање потребне опреме", рекао је Ковачевић за Танјуг.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - “НОВОСТИ” ОТКРИВАЈУ: Два музеја на Старом сајмишту

Због тога су, каже, одлучили да сваке године пред почетак и у јеку наутичке сезоне врше појачане контроле пловила.

Једна од таквих контрола спроведена је и данас, а екипа Танјуга забележила је рад инспекције на Дунаву и Сави у Београду, која је у току контроле имала позитиван и негативан пример власника пловила.

"Имали смо пример власника који је испуњавао све прописане услове. С друге стране, имали смо један негативан случај, где прво власник није био на чамцу, затим смо утврдили да чамац није регистрован од прошле године и против њега је инспекција преузела све потребне мере", указао је Ковачевић.

Најавио је да ће појачана контрола бити настављена током дана, али и наредних дана, све до краја наутичке сезоне.

"Нашем Министарству је безбедност увек на првом месту, не само на путевима и железници, већ и на води. Све пројекте које радимо имају за циљ не само да утичу на економски развој земље, већ и да повећају безбедност грађана", подвукао је Ковачевић.

Шеф Лучке капетаније Београда Милан Николић каже да Капетанија сваке године пред почетак наутичке сезоне обавља разговоре са председницима и власницима наутичких клубова и пловила и даје смернице за понашање током пловидбе.

"Свакодневно се врше контроле чамаца, а уочено је да је неистакнута идентификациона ознака најчешћи пример непоштовања законских процедура. Све већи број власника пловила зна који ниво сигурносне опреме морају да имају чамци, тако да са те стране немамо проблема", указао је Николић.

Он је напоменуо да би сви власници чамаца до краја године требало да замене стара уверења за управљање чамцима на мору и рекама.

Каже да је у Београду регистровано око 3.800 чамаца, а тај број се, истиче, у последње три године повећао захваљујући поједностављеној регистрацији, али и тиме што је регистрациони период продужен на три године.

Уколико их заустави инспекција, власници пловила требало би да покажу дозволу за управљање чамцима на мору и рекама, уверење да је чамац регистрован и технички исправан, као и истакнуту регистрациону ознаку на броду.