РАСКИД са мобилним и кабловским оператерима пре истека уговора више неће ићи на рачун корисника. Тако ће сви они који нису задовољни услугом коју су добили или из било ког другог разлога моћи да прекину сарадњу и изаберу другог провајдера без великог цеха за превремени разлаз.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ПРАВА КОРИСНИКА: Кабловски пакети у раљама уговора

То прописује најновије решење које је Министарство трговине, туризма и телекомуникација донело после бројних притужби да је неправично кажњавање за превремени разлаз са провајдерима, које је приписивао Закон о заштити потрошача. Овом одлуком се мењају општи услови пословања мобилних и кабловских оператера, који ће из уговора морати да избаце казнене поене за раскид сарадње пре уговором одређеног рока. Ипак, клијенти пре раскида уговора мораће нешто да плате.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Ускоро још већа заштита корисника од мобилних оператера

- Циљ је био да корисник бира шта је њему повољније и да сам изабере када ће раскинути уговор када он жели, а не када га уговором условљава оператер - каже Тамара Самарџић, из Центра за заштиту потрошача Министарства трговине, туризма и телекомуникација. - Кабловски провајдери су тако давали попусте за сарадњу са уговором. Ако је њихова цена за потрошаче који потпишу двогодишњу обавезу била 1.500 динара, за оне без уговора цена је била 2.000 динара. Ако неко жели да прекине сарадњу после два месеца, поштено би било да плати разлику од тих 500 динара, јер му је услуга била толико повољнија због уговорне обавезе.

Ако корисник одлучи да промени оператера после 22 месеца, онда ће му бити повољније да сачека још та два месеца до истека уговорне обавезе. Министарство је наложило оператерима да из својих уговора избаце члан који је веома штетан за потрошача који превремено жели да раскине сарадњу. По том решењу, провајдер мора да избаци неправичну обавезу за корисника да исплати све преостале месечне рате за изабрани пакет, уколико раскине или узрокује раскид претплатничког уговора.

Када оператери промене опште услове пословања, сви власници уговора и корисници њихових услуга, биће равноправни, односно у истом положају, без обзира на то када су уговор и потписали. По закону о електронским комуникацијама, оператери имају рок од 30 дана од промене општих услова пословања да крену да их примене.

РАЗЛИКА И ЗА УРЕЂАЈ

МОБИЛНИ оператери ће морати да разјасне обавезе за куповину мобилног телефона и рачуна за телефонирање. У случају да је корисник незадовољан и прекине сарадњу пре времена мораће да плати разлику између праве цене тог уређаја и повлашћене цене коју је добио потписивањем обавеза.