КУПОВИНА обавезне полисе осигурања од ауто-одговорности директно од осигуравача или посредника неће вратити грађане на шалтере МУП и у нове редове и гужве. Најаве појединих власника техничких прегледа, који тврде супротно, нису тачне, а циљ таквих тврдњи је дезинформисање и уношење забуне - каже за "Новости" генерални секретар Удружења осигуравача Србије (УОС), Душко Јовановић.

Прочитајте још:Сви би шалтер до канала

Он указује да полиса и сада може да се купи директно од осигуравача или заступника и плати готовином или картицом.

- Полиса се потом даје на увид приликом контроле исправности возила и на лицу места, након плаћања таксе, добија се регистрациона налепница, уколико је технички преглед овлашћен да их издаје. А, ако није, власник возила са полисом и потврдом о техничком прегледу, одлази у МУП. Његов је избор како ће и где купити и полису и регистрациону налепницу - истиче Јовановић.

Издавање налепнице је, како подсећа, поверено овлашћење које су добили поједини власници техничких прегледа, а циљ је избегавање одласка у МУП.

- Међутим, куповина полисе и место издавање налепнице нису ни у каквој вези, као што ни место продаје полисе и одлазак у МУП нису повезани - објашњава генсек УОС. - У процес регистрације возила укључени су осигуравачи, који полисе продају директно или преко посредника и власници техничких прегледа који контролишу техничку исправност возила и евентуално, уз дозволу државе, издају регистрационе налепнице. Ретко где у Европи се, као код нас, полиса осигурања може купити на техничком прегледу - каже генерални секретар УОС.

ИЗМЕНА ЗАКОНА - РАД техничких прегледа није у надлежности осигуравача, нити НБС - каже Душко Јовановић. - Свесни смо да тренутна цена, по којој највећи број њих ради, није адекватна. Ипак, потребан је заједнички, партнерски став осигуравајућих друштава, власника техничких прегледа и агенција за посредовање у осигурању. На томе ћемо инсистирати у радној групи за измену Закона о обавезном осигурању у саобраћају, којим ће бити регулисан и однос осигуравача и спољних канала продаје полиса осигурања од ауто-одговорности, као и техничких прегледа, првенствено у интересу грађана.

Прочитајте још: ПЕРИПЕТИЈЕ ОКО ПОЛИСА ОСИГУРАЊА НА ТЕХНИЧКОМ: Прво на канал, па на шалтер?

Провизија од пет одсто за продају полиса од ауто-одговорности дефинисана је Законом о обавезном осигурању у саобраћају из 2009, да би остало довољно новца за исплату штете. То не сме, како напомиње Јовановић, да угрози ничији интерес. У супротном, тврди, може да се постави питање да ли је неко отворио технички преглед да би се бавио тим послом или да би продавао полисе осигурања очекујући високе провизије:

- УОС припрема бројне погодности које ће олакшати и убрзати регистрацију возила и наплату штете. Већ смо дигитализовали записнике МУП, па више на тај документ не треба чекати више од месец дана нити плаћати таксе, а ускоро ћемо дигитализовати и сарадњу са тужилаштвима.

Јовановић подсећа и да је јула 2018. на предлог МУП, ступио на снагу нови Правилник о техничким прегледима. Један од главних циљева је да технички прегледи живе искључиво од своје основне делатности - техничке контроле возила. То значи да од осигуравача могу да добију само законом предвиђену провизију за продају полиса. Нова правила значе и да ће бити смањен број незгода због неисправних возила, а то би морало да буде свима у интересу.