АУТО-школе су опет постале "претесне" за све оне који би желели да дођу до возачке дозволе. Разлог је одлагање почетка примене нових строжих прописа за возаче почетнике до 2. септембра (требало је да нови прописи заживе 3. априла, али их је Народна скупштина одложила до јесени).

При томе, "Новостима" се јавило више кандидата, који тврде да без обзира што су још у понедељак, 1. априла пожурили са уписом, у ауто-школама су им рекли да не гарантују да ће до 2. септембра положити возачки!

- Да не бих чекао четири године да добијем "праву" возачку уместо пробне, уплатио сам обуку - каже нам Бојан Спасић из Београда - Рекли су ми да ћу тешко, ако и одслушам наставу, извозим све часове, положим прву помоћ, доћи на ред да полажем до септембра.

Каже да се распитао у бар десетак ауто-школа и свуда је исти одговор.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - АУТО-ШКОЛЕ ПОДИГЛЕ ЦЕНЕ: Час вожње скупљи за 400 динара

- Нико не може да гарантује да ће кандидати, не само они који су сада уписали обуку већ и они раније, до 2. септембра и положити возачки испит - потврђује Милан Тодоровић председник Удружења ауто-школа Београда. - Тако је од лета 2018.

Тодоровић тврди да су гужве прво настале због тога што су многе школе касниле са пререгистрацијом због проблема са полигоном, али да је сада највећи проблем недостатак испитивача.

- Њих једноставно нема довољно. Највише недостаје испитивача које даје МУП.

Недавно је Агенција за безбедност саобраћаја одржала обуку на којој је било 56 полазника.

- Ни то није довољно. Они нису још почели да раде, а иду и годишњи одмори. Ситуација је таква каква је и како ствари стоје, потрајаће - искрен је Тодоровић.

По председнику Коморе испитивача Драгомиру Станковићу, проблем је лако решив.

- Уместо два испитивача требало би да буде један. То је најбржи и најлакши начин да се проблем реши. Овако смо у врзином колу. Ауто-школе криве МУП, полиција пребацује лоптицу на ауто-школе, а трпе кандидати - каже Станковић.

Проблем је и немогућност испитивача који раде са мање од 100 одсто радног времена у ауто-школама Србије што не могу да раде допунски у некој другој ауто-школи ако су запослени и као инструктори.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Ауто-школе остају без инструктора?

ПРИМЕР ИРСКЕ

СВРХА пробне возачке дозволе је да се млади возач усавршава у знању и вештинама. А код нас дете положи, па четири године не вози јер родитељи немају кола - прича Станковић пример из сопствене праксе. - Не постоји мониторинг. Која је сврха пробне возачке дозволе ако човек не вози?

Он наводи добар пример Ирске.

- Тамо се пробна возачка добија по лакшем критеријуму на важност од три године, а онда следи "прави, строжи испит" - каже Станковић.