НЕМАЧКОЈ привреди тренутно, и поред огромног прилива странаца, недостаје око 50.000 возача камиона, аутобуса, лаких привредних возила!

Податак који је у среду објављен у "мотору" Европске уније, обрадовао је наше суграђане који желе да своје возачко умеће уновче у иностранству, али је истовремено забринуо наше привреднике, власнике транспортних предузећа, чини се највише, јер је код њих недостатак професионалних возача, чини се, најуочљивији.

- У целој Европи недостаје око 50 одсто возача од оптималног броја - потврђује за "Новости" Неђо Мандић, председник Пословног удружења међународни транспорт (ПУМЕД). - Колико недостаје у Србији, тешко је рећи, али се мало и предузима да се тај проблем отклони. Чак и законска регулатива више одмаже него што помаже.

Проблем је пре свега у незаинтересованости младих да се посвете овом позиву.

- Школовање ученика у средњој школи за ово занимање не даје жељене резултате и чињеница је да се они обучавају на неадекватним возилима - објашњава Мандић, а ту су и прописи по којима свршени ђак са дипломом, односно жељеном категоријом, не може да буде професионални возач док не напуни 21 годину. Те три године су предуг период, и млади оду на другу страну.

Прочитајте још - ПРЕВОЗНИЦИ ТРАЖЕ ПОМОЋ ОД ДРЖАВЕ: Недостаје нам 6.000 шофера

Мандић каже да је ПУМЕД покушао и да сам ишколује потребне кадрове, али да је и та акција дала "мршаве" резултате.

РЕГРУТИ БИЛО је идеја да се поново, као у време ЈНА, у редовима Војске Србије обучавају регрути за возаче камиона, аутобуса. - Разговарали смо, наравно, и са Војском. Ситуација је тренутно таква да није реално очекивати да се на овај начин, као некада, добијају возачи потребних профила - каже Мандић.

- Ми смо организовали о нашем трошку обуку кандидата. Све потребно до стицања категорије. То нису мала средства, ради се о око 1.500 евра по возачу - прича председник ПУМЕД. - Али, ни то није дало жељене резултате.

Када неко положи за професионалног возача, то не значи да аутоматски може за волан неке друмске крстарице, аутобуса.

- Неопходно је бар три месеца да уз њега буде други возач, сувозач. И то смо финансирали, али је одзив и даље далеко од потребног - каже Мандић.