Аутобуски превозници који желе да користе нови ауто-пут "Милош Велики" за међумесни превоз путника могу одмах да поднесу захтев за измену постојећег реда вожње, али у оквиру регистрованих станица, саопштило је данас Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Како је наведено, не морају да чекају редовно усаглашавање редова вожње које је предвиђено у идућој години.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Бус не може, а камион неће на Коридор 11

Ауто-пут "Милош Велики" грађен је за све грађане Србије и у интересу је свих, и државе и превозника и грађана, да аутобуски превозници што пре почну да користе нови ауто-пут.

Закон о превозу путника предвидео је могућност и процедуру ванредне промене постојећег реда вожње, али ниједан захтев за изменом реда вожње, који се односи на новоотворене деонице ауто-пута "Милош Велики", до сада није поднет, кажу у министарству.

Такође, Законом о превозу путника у друмском саобраћају прописана је процедура усаглашавања и регистрације редова вожње у међумесном превозу путника у друмском саобраћају.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Михајловић: Почињемо градњу шест аутопутева ове и слeдеће године

У складу са чланом 66. закона, Привредна комора Србије (ПКС) врши усаглашавање предлога редова вожње једном у току календарске године.

Како се ради о комплексној процедури у коју су укључени, поред радних тела ПКС и сви заинтересовани домаћи превозници друмског путничког саобраћаја, подзаконским актом предвиђено је да процедура усаглашавања траје у периоду од 1. марта, када је последњи дан за подношење предлога редова вожње, закључно са 30. јуном, када је последњи дан за преузимање оверених редова вожње.

Након завршеног поступка усаглашавања, заинтересовани домаћи превозници подносе захтеве за регистрацију усаглашених редова вожње Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Измена регистрованих редова вожње током важења регистрације предвиђена је чланом 67. Закона о превозу путника у друмском саобраћају и измене су могуће у смислу: смањења броја полазака, смањења броја аутобуских станица или аутобуских стајалишта, промене назива линије због смањења броја аутобуских станица, односно аутобуских стајалишта или због смањења броја полазака или због промене итинерера, смањења режима обављања превоза на линији...

На тај начин, брисањем станица и стајалишта из регистрованог реда вожње, која нису на жељеном итинереру, превозницима је омогућено коришћење новоотворене деонице ауто-пута, али без промена долазних и полазних времена која су предмет усаглашавања.

Како поступак усаглашавања спроводи ПКС на основу важећег закона и пратећих подзаконских аката, а имајући у виду експанзију изградње нових деоница на ауто-путу "Милош Велики", Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре ће у сарадњи са ПКС предложити да се изврши прилагођавање законске регулативе која би омогућила и ванредна усаглашавања.

То је посебно важно због предстојећег отварања деонице Сурчин-Обреновац, које се очекује крајем године, како би се добио пун ефекат комплетирања 120 километара аутопута од Сурчина до Прељине, наведено је у саопштењу.