ИЗГРАДЊУ прве деонице Ауто-пута мира од Ниша до Плочника делом ће финансирати Европска инвестициона банка. Процењено је да ће радови коштати око 240 милиона евра, а уговор о поклону од 40 милиона данас ће потписати потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић и Мигел Моргадо, директор ЕИБ сектора за Италију, Малту, Словенију, Хрватску и Западни Балкан. За остатак коридора ка Приштини наша земља ће од исте банке узети кредит од 100 милиона евра. Процењује се да ћемо још око 100 милиона евра морати да позајмимо од Европске банке за обнову и развој да би комплетирали изградњу прве деонице.

Осим саобраћајног чвора за источни и јужни крак Коридора 10, Ниш ће бити веза и са новим ауто-путем ка Приштини. Ова саобраћајница надовезаће се на постојећу петљу Мерошина на ауто-путу Е 75 јужно од Ниша, док се завршава у зони административног прелаза Мердаре. Предвиђена је изградња још седам петљи Мерошина исток, Прокупље исток и Прокупље запад, Бјелољин, Куршумлија, Рударе и Мердаре.

Коридор се до Прокупља пружа по равничарском и благо брдовитом терену, уз пројектовану брзину од 130 километара на час, осим у зони Прокупља где заобилази насеље са северне стране и улази у изразито брдовити терен, са пројектованом брзином од 100 километара на час. Од Прокупља до Куршумлије ће возачи моћи да развију максималну брзину, све до превоја Мердаре, где ће опет морати да успоре.

Прочитајте још - Селе се због ауто-пута за Приштину

Траса планираног ауто-пута се на првих 5,5 километара поклапа са постојећим регионалним путем, уз неопходно проширење, тако што ће се градити нова лева трака. После петље Мерошина исток Коридор напушта трасу постојећег државног пута и простире се паралелно са њим са северне стране на удаљености између 250 и 1.600 метара. Даље би траса требало да иде обилазницом око Прокупља, која би тек требало да буде изграђена. По изласку из тунела у северозападном делу Прокупља, Коридор се враћа у долину реке Топлице све до Плочника, где се завршава први сектор ауто-пута Ниш - Приштина.

У другом сектору, после Плочника налазе се три планиране петље. У Куршумлији ће бити веза са насељем Брзеће и Копаоником, а у Рудару искључење за Пролом бању, Ђавољу варош и Радан планину. Последња петља ће бити у непосредној близини административног прелаза.


РАДОВИ ДОГОДИНЕ

ДУЖИНА ауто-пута од Ниша до административне границе код Мердара, који ће градити Србија је 77 километара, а укупна дужина будуће саобраћајнице Ниш - Мердаре - Приштина - Тирана - Драч је 384 километра. Радови на делу од Ниша до Плочника, у дужини од 38 километара би требало да почну следеће године. Да би ауто-пут био комплетан у изградњу треба да се укључи и "косовска страна" и изгради 22 километра од Мердара до Приштине и тако повеже ову деоницу са Драчем.