У Србију смо дошли пре 12 година и тад сам обећао да ћемо у њој и остати. Обећање смо испунили и наш план је да у наредном периоду наставимо са улагањима у ову земљу, јер је Србија наш регионални центар, једно квалитетно језгро и лидер целог Балкана. Наш план је да растемо драматично, да инвестирамо не само средства већ и наше огромно знање и искуство, рекао је Роберт Јахав, директор BIG CEE Србије за „Новости“ на недавно одржаној конференцији „Дан retail професионалца“, коју је ова компанија организовала поводом најупешније године деценијског пословања у нашој земљи. Овај догађај окупио је више од 70 професионалаца водећих малопродајних ланаца.

* Како смо могли да чујемо 2019. једна је од најуспешнијих од када сте дошли у Србију. Који су даљи планови када говоримо о улагањима?

BIG центри се, тренутно, могу наћи у четири града у Србији – Београду, Новом Саду, Панчеву и Инђији. План је да се у наредним годинама проширимо и на друге градове, чиме ћемо испунити нашу мисију - да BIG робна марка постане синоним за шопинг дестинацију. Само ове године купили смо четири некретнине и сада смо повећали малопродајни простор који поседујемо у Србији на 130.000 метара квадратних, на пет различитих локација.

Када говорим о расту не говорим само о малопродаји него и о стварима које имају мешовиту намену. На страни малопродаје желимо интезивно да растемо свуда у Србији. Ми смо увек у потрази за идејама, а ја лично већину времена потрошим у истраживању могућих локација, идеја и праваца развоја.

* Поред шопинг центара BIG CEE стално шири поље својих инвестиција?

Тако је, и то је веома важно за нас. Наше инвестиције су пре свега усмерене сада на стамбени и пословни простор. Ми нисмо неко ко се плаши изазова, и баш због тога смо у Београду преузели једну индустријску област на којој годинама нико ништа није радио и одлучили смо да ту развијемо и пословни и стамбени део. У Вишњичкој улици у склопу комплекса BIG ФАСХИОН ПАРК који се налази одмах уз BIG Фасхион тржни центар, градимо 1.100 стамбених јединица и више од 2.000 паркинг места. Видећете колико ће се ова улица променити, то ће бити праве - BIG промене. Испод стамбеног комплекса, биће шопинг део који отварамо 12. децембра. То је суштина оног што ми радимо и што често помињем – обједињујемо потребе потрошача, јер је циљ свега да унапредимо живот људи у окружењу у којем послујемо.

* У оквиру овог комплекса после Хрватске и Словеније биће отворен и први Децатхлон у Србији?

Можемо са поносом да кажемо да ми не долазимо овде само као BIG, ово је платформа и атмосфера која помаже и подржава нове учеснике на овом тржишту на којем пуно великих играча из малопродаје још увек недостаје. Ово тржиште заслужује да има групе попут Децатхлона и других великих група са којима разговорамо да коначно дођу у Србију. Поносан сам што могу да кажем да за њих стварамо окружење и услове, дајемо им гаранције, подршку, желимо да виде да смо храбри, јер онда и они стичу поверење. Њихов долазак је за нас важан, јер ћемо имати у понуди нешто што нико други нема. Оно што га чини јединственим јесте његова иновација у концепцији и производњи производа са невероватном ценом и квалитетом за више од стотину спортова .

* У данашњем времену када све више људи купује онлине, како ви видите будућност шопинг центара?

Онлине куповина неће угрозити шопинг центре. Просто, широм света се отварају нови малопродајни објекти и нови брендови који морају да имају објекте, јер је то једини пут до потрошача. Урађена су многобројна истраживања, а и даље је непознато да ли потрошач прво види нешто на онлине, а затим оде и проба у радњу, или прво оде и проба, а онда сачека да прими плату и купи онлине. Зато мислим да је будућност шопинг центара и даље светла.

* Шта су нове тенденције, трендови у retail-у?

Трендови се крећу у три основна правца. На првом месту долази до физичког преобликовања малопродаје у смислу да она буде „спектакуларна“, другачији јер потрошач данас жели изазов и на месту продаје. Други правац су технолошка партнерства која покрећу иновације. У другој половини 2019. и почетком 2020. очекује се да ритејлери и брендови улазе у партнерства са технолошким компанијама, јер је и даље велика потражња за решењима која су паметнија и која ће олакшати куповину, а понуду учинити још транспарентнијом. Трећи тренд су промене које се односе на промене потрошача – данас у развијеним земљама људи све више користе мобилне телефоне за куповину, у Кини је тај проценат већи од 50 посто и то су трендови за које и ми треба да буде спремни јер ће ускоро доћи и у Србију. Са друге стране купци ће се све више опредељивати за малопродајне ланце и брендове који брину о заштити животне средине и који су друштвено ангажовани, и наравно наставиће да буду заинтересовани и о пореклу робе што су данас доминантне теме у целом свету.


(ПР)