На КиМ постоје структуре које озбиљно раде на стварању терористичких база са циљем изазивања потреса у српским срединама и шире, изјавио је данас помоћник директора Канцеларије за КиМ Петар Петковић.

Коментаришући то што су спрске службе откриле да је терористичка група Албанаца са КиМ под контролом ИСИС-а планирала прошле године да изврши нападе у Грачаници и Косовској Митровици, Петковић каже да је од 1999. године албански народ на КиМ верски радикализован и да томе сведочи чињеница да се на КиМ јужно од Ибра од 1999. до данас изградило више од 900 џамија.

"Дакле, реч је о једном сценарију који је требало да подсећа на онај из 17. марта 2004. године", рекао је Петковић гостујући на Пинку.

Казао је да Албанци на КиМ планирају наредне недеље да уврсте у дневни ред косовске скупштине у Приштини сет закона који се односи на формирање тзв. војска Косова, али не под тим називом.

Они би задржали стари термин Безбедносне снаге Косова, како би избегли уставне амандмане за које им је приликом гласавања потребна и подршка Српске листе, објаснио је Петковић.

"Шта ће тамо војска Косова, када тамо већ постоји Кфор, осим да упада на север и да се понаша непријатељски према српском народу. Та врста провокације (у косовској скупштини) очекује се следеће недеље и показује да су Албанци неврозни и да покусавају на све нацицне да изазову неку рекацију Србије, као што је био недавни упад на Газиводе", рекао је Петковић.

Петар Петковић

Указао је да се према Резолуцији УН 1244 и Кумановском споразуму једина оружана снага на Косову и Метохији КФор.

Он је нагласио да председник Србије Александар Вучић на одговоран нацицн води Србију, али и да показује које су црвене линије државе Србије и поручује да неће дозволити да се дести нова Олуја или 17. март 2004.

Истиче,такође, да веска радикализација Албанаца на КиМ само показује колико је била погубна одлука многих западних многих земаља да признају Косово.

Петковић каже да је до 1999. албанска друштво на КиМ било секуларно и да је свој национални идентитет заснивало на језику а не реглигији, док је сада радикализовано у многим аспектима.

"Качаник је од стране Њујорк тајмса био проглашен за престоницу вехабизма, док је у извештају Стејт дипартмента наведено да је 400 Албанца са КиМ отишло да ратује на страни ИСИС-а у Сирији".

Албанци већ дуже време покусавају да формирају војску Косова која би била мултиетничка односно у којој би били и Срби, како имали, наводи Петковић, оправдање приликом напада на српске средине да то није етнички мотивисано.

Срби у оквиру Српске листе су јасно ставили до знања да не желе да учествују у формирањиу војске Косова.

Петковић истиче да косовски председник Хашим Тачи често даје изјаве око КиМ због унутрашњих политичких поена, али и због провокације Србије, као и да се позва се на председника Француске Макрона, ''јер зна да му је упаво Макрон у смислу подршке слаба тачка''.

Коментаришући Вучићеву идеју о разграничењу на КиМ, Петковић каже да је Вучић сам рекао да тако његово решење не наилази на подршку грађана Србије и да он као председник земље поштује вољу грађана.

Петковић додаје да сада на КиМ има свега шест одсто Срба, док је 1989. године било 17 одсто и да треба да се запитамо колико ће Срба бити за 15 година.

"Због тога се сада припрема посебна седница Владе Србије на којој ће бити усвојени значајни програми за опоравак спрских средина на КиМ, за изградњу нових фабрика, болница, јачање привреде, пре свега пољопривреде. Све то показује да водимо проактивну политику", навео је Петковић.

Политички аналитичар Радун Бранко је, такође, рекао да на КиМ има доста припадника ИСИС-а који су се борили у Сирији, можда и највише сразмерно броју становника, али и из Македоније и Рашке.

"Ту се створио нови талас реисламизације Албанаца. Тако, на пример, 1999. Албанци нису нападали само Србе већ и неалбанско становништво и муслимане који нису Албанци. Сада се то мења, сада имају апсирације да преко ислама асимилиују и бошњачко становништво у Црној Гори и Рашкој, кроз неку нову исламизацију свог станоништва", каже Радун.

Додаје да на КиМ има пуно људи који се вратили са ратишта у Сирији, где су примили најрадикалнију врсту ислама - вехабизам, прошли обуке и учествовали у рату.