Министарство просвете и културе Републике Српске препознало је школе као могуће ресурсне центре који би посредством стручних консултација и подршке помогли наставницима током рада са ученицима са потешкоћама у развоју, рекла је у уторак у Бијељини начелник Оделења за основно образовање и васпитање у ресорном министарству Гордана Дукић.

Дукићева је навела да је циљ да ти центри помогну школама у којима се одвија редовна настава, односно да помогну наставницима путем стручних консултација, стручне подршке, те родитељима и дају подршку ученицима са потешкоћама у развоју.

Прочитајте још - Дукићева: Побољшати примену инклузије

Она је рекла да Република Српска има веома добро опремљена четири центра, односно школе за децу са потешкоћама у развоју, чије је стручно особље способно да подржи наставнике у редовним школама.

-Инклузија је у наше школе уведена школске 2003/2004. године, јер је то право на једнаке шансе током образовања за сву децу, а посебно за децу са потешкоћама у развоју, за надарене ученике да развију своје потенцијале, користећи стручну подршку која би се огледала у флексибилним наставним плановима и програмима, рекла је Дукићева новинарима након јавне расправе о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о основном образовању и васпитању.

Све јавне расправе биле су конструктивне, а одржане су у Приједору, Бањалуци, Дервенти, Источном Сарајеву, Зворнику, а завршне су у уторак у Требињу и Бијељини.