Некад није лако предвидети шта ће се догодити сутра, а камоли за годину дана. Но, Бил Гејтс очито зна како се то ради. Његово предвиђање технолошких напредака и услуга из 1999. године испало је невероватно прецизно и тачно. Прочитајте што је све то визионарски најбогатији човек на свету предвидео пре 20 година.

ВЕБ СТРАНИЦЕ ЗА ПОРЕЂЕЊЕ ЦЕНА

Овако је Бил Гејтс писао 1999. године: Доћи ће до развоја аутоматизованог поређења цена које ће омогућавати да људи на једном месту виде цене с многих других веб страница, те тако изаберу најјефтинији производ. Независно о каквој се врсти производа ради.

Оно што имамо данас: Постоји много страница за поређење цена, на Гуглу и Амазону можете пронаћи различите цене за исти производ.

МОБИЛНИ УРЕЂАЈИ

Гејтсово предвиђање: Људи ће ходати около с малим уређајима који ће им омогућавати да остану у сталном контакту и електронски обављају посао где год да су. Моћи ће да читају вести, прате статус својих летова које су купили, прате информације финансијских тржишта и раде многе друге ствари на тим уређајима.

Оно што имамо данас: Имамо паметне телефоне које баш све то чине.
Тренутно плаћање преко интернета, боље онлајн здравство

ТРЕНУТНО ПЛАЋАЊЕ ПРЕКО ИНТЕРНЕТА, БОЉЕ ОНЛАЈН ЗДРАВСТВО

Гејтсово предвиђање: Плаћаћемо рачуне и бринути се за своје финансије на интернету, а са својим лекарима ћемо комуницирати онлајн.

Шта можемо видети данас: Технологија ипак још није сасвим променила здравствени систем, но у Америци рецимо постоји веб страница ZocDoc који може олакшати проналажење лекара и наручивање. Остатак је врло тачан, онлајн плаћања су већ годинама у употреби и једноставна за коришћење, као и пребацивање новца онлајн и праћење финансијских тржишта и својих рачуна.

ЛИЧНИ АСИСТЕНТИ И 'ИНТЕРНЕТ СТВАРИ'

Гејтсово предвиђање: Имаћемо личне пратиоце/асистенте. Они ће се повезивати и синхронизирати све ваше уређаје на паметан начин, без обзира јесте ли код куће или на послу и омогућаваће размену података између уређаја. Провераваће ваше имејлове и нотификације и презентовати вам оно што вам треба. Када одете у дућан моћи ћете личном дигиталном асистенту рећи који рецепт желите да направите, а он ће излистати које намирнице треба да купите.

Што имамо данас: Најближе том изуму је сервис Google How, паметна онлајн услуга на паметним телефонима која прати где сте и помаже вам у саобраћају и целој лепези услуга које вам могу асистирају у вашим изборима или потребама. Уређаји попут Неста снимају ваше навике и аутоматски намештају температуру у вашем дому. Сервис Beacons у Америци шаље корисницима купоне из дућана, према ономе што иначе купују.

ВИДЕО КОД КУЋЕ

Гејтсово предвиђање: Стални видео пренос из ваше куће биће нормална појава, знаћете када вам неко дође у посету, а ви нисте код куће.

Шта имамо данас: Надзорне камере годинама су већ у широкој употреби. А данас су и све мање и неупадљивије. Паметне камере повезане са телефонима могу нам лако послати слику или видео кад нам је неко пред вратима.

ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ

Гејтсово предвиђање: Приватне веб странице за пријатеље и породицу са којима ћете моћи да “четујете” онлајн и планирате догађаје биће редовна ствар.

Шта имамо данас: Фејсбук и друге друштвене мреже то све раде, а друштвене мреже постале су свеприсутне у животима многих.

АУТОМАТИЗОВАНЕ ПРОМО ПОНУДЕ

Гејтсово предвиђање: Након што купите неко путовање, веб странице ће вам нудити препоруке активности на том одредишту, као и попусте и све што би вас тамо још могло занимати.

Шта имамо данас: Странице за путовања као што су „Expedia” или „Каyак“ нуде вам најповољније понуде према вашим претходним путовањима. Гугл и Фејсбук вас прате огласима према вашој локацији и интересима.

СПОРТСКЕ ДИСКУСИЈЕ УЖИВО

Гејтсово предвиђање: Док гледате неки спорт на ТВ-у моћи ћете уживо онлајн расправљати о томе што се догађа на утакмици, као и гласати у анкети ко ће победити

Шта имамо данас: Безброј спортских страница ово нуди, а на Твитеру се масовно коментарише оно што се уживо догађа на популарним догађајима.

ПАМЕТНО ОГЛАШАВАЊЕ

Гејтсово предвиђање: На дигиталним уређајима имаћемо паметно оглашавање. „Геџети” ће знати оно што вас занима и приказиваће вам огласе који су скројени према вашим преференцијама.

Шта имамо данас: Већина се онлајн оглашавања тако понаша, оглашивачи могу циљати кориснике према ономе што кликћу или искажу интерес.

ЛИНКОВИ НА СТРАНИЦЕ ЗА ВРЕМЕ ПРЕНОСА НА ТВ-У

Гејтсово предвиђање: Телевизијски пренос ће укључивати и линкове на релевантне веб странице и садржај који ће допуњавати оно што у том тренутку гледате.

Шта имамо данас: Готово сваки спортски догађај прате и линкови на вебове с више информација. Такође се објављују и Твитер профили укључених екипа.

ОНЛАЈН ФОРУМИ

Гејтсово предвиђање: Грађани ће имати интернет форуме на којима ће моћи да расправљају о ономе шта их се тиче у њиховом кварту, локалној политици, развоју града или сигурности.

Шта имамо данас: Већина страница с вестима нуди могућност коментарисања чланака. Такође, многе странице имају и форуме за расправе где грађани могу да постављају специфична питања. Твитер и Фејсбук су имали и велики утицај на политичке промене у Либији, Египту и Тунису.

ИНТЕРЕСНЕ СТРАНИЦЕ

Гејтсово предвиђање: онлајн заједнице неће бити кројене према локацији, него према интересима корисника

Шта имамо данас: Постоје странице с вестима свих врста и онлајн заједнице фокусиране на појединачне теме и интересе. Многи вебови нуде специјализиране садржаје.

СОФТВЕР ЗА ВОЂЕЊЕ ПРОЈЕКТА

Гејтсово предвиђање: Пројект менаџери моћи ће онлајн организовати свој посао, описати пројекат, окупити тим, примити препоруке за потенцијалне запослене

Шта имамо данас: Постоји хрпа софтвера за радне процесе, револуционизује се процес регрутовања и оснивања тимова, као и начин расподеле посла унутар тима.

ОНЛАЈН ЗАПОШЉАВАЊЕ

Гејтсово предвиђање: Они који траже посао моћи ће на интернету да претражиују који се послови нуде према њиховим интересима, потребама и вештинама.

Шта имамо данас: Популарни LinkedIn омогућава корисницама да објаве свој CV и пронађу посао према својим интересима и потребама. Могу претраживати и према својим вештинама које су специјализовали.

БИЗНИС СОФТВЕР

Гејтсово предвиђање: Фирме ће моћи да се такмиче за нове пословне пројекте онлајн, без обзира ради ли се о грађевини, продукцији филма или оглашивачком пројекту. Велике фирме моћи ће онлајн да “аутсорсују” делове пројекта другим комапнијама.

Шта имамо данас: Многи пословни софтвери фокусирају се на друштвени спектар и омогућавају спајање пројеката или бољу комуникацију између различитих пословања и предузећа.

(express.hr)