ОД СТАЛНОГ ДОПИСНИКА - ПАРИЗ

ИАКО имају на располагању савршено разгранату мрежу градског саобраћаја, Парижани се ових врелих летњих дана кувају у аутобусима и у подземној железници, јер многа возила још увек нису снабдевена клима-уређајима. Чека их, међутим, права мала револуција у превозу, јер би ускоро могли да прескоче цео један век и убудуће се пребацују летећим таксијем!

Иницијална каписла за овај пројекат било је додељивање Олимпијских игара 2024. Граду светлости. За ту прилику, циљајући ефикаснији превоз гостију и учесника највеће светске смотре спорта, удружили су се "Ербас", Аеродроми Париза, Париско градско саобраћајно предузеће, Париски регион и Генерална дирекција за цивилну авијацију.

ИЗ њихове сарадње, изродио се пројекат у оквиру ког се сада испитују различити модели футуристичких возила налик онима из научнофантастичних филмова. Тренутно се тестирају прототипови чији изглед се држи у тајности. У "Ербасу" за "Новости" истичу да раде на различитим моделима, а који ће од њих да буде присутан на Олимпијским играма тек треба да се одлучи у блиској будућности.

- Тренутно развијамо и тестирамо наше постојеће демонстраторе лета, што ће нам омогућити да дефинишемо пут за будућу генерацију летилица - каже, за "Новости", Едуардо Домингез Пуерта, руководилац "Ербасовог" одељења за урбану мобилност.

Прочитајте још: "Боинг" тестирао летећи аутомобил (ВИДЕО)

Као основ за будући концепт служе модели као што су "Сити Ербас" и "Вахана". Претпостаља се, међутим, да ће нова летилица бити изгледом нешто између хеликоптера, аутомобила и летећег објекта будућности. С тим у вези, испитује се и нови систем с апликацијом "Вум" на бази резервација за ваздушно пребацивање које се већ користе у Мексику или Сао Паулу. Али, ово ће бити нешто сасвим ново.

Једна од летелица у конкуренцији за такси - Фото Ербас

ПАРИСКИ летећи такси ће морати да задовољи неколико параметара, као што су вертикално узлетање и полетање у урбаној зони, да буде на елетрични погон, као и да поштује природну околину, са нултом емисијом штетних издувних гасова. Њиме ће се, као дроном, управљати на даљину. Због тога се пуна пажња посвећује и веома важном безбедносном концепту да би корисници имали пуно поверење и да би могли да користе ова беспилотна возила.

Тамо где је данас, због великих гужви, за пребацивање с највећег париског аеродрома, таксијем или приградском железницом, потребан и цео сат, ваздухом би се то одигравало за свега неколико минута. Везе ће се остваривати у ниском ваздушном простору резервисаном за летове хеликоптера, а већ се размишља и о цени. Циљ Париског градског саобраћајног предузећа је да не кошта више од једног до два евра по километру. Просечна вожња би, тако, коштала од 30 до 60 евра, што је, чак, у нижој пројекцији, јефтиније и од обичног таксија.

Ербас “ овако најављује летеће аутомобиле

Засад су планиране две линије, од аеродрома до будућег Олимпијског села у Сен Денију и до Дизниленда. Центар града је, тренутно, искључен из пројекта, јер је надлетање престонице комплексно због безбедносних правила.

Ускоро би требало да буде одабрано и земљиште у близини париског аеродрома "Шарл де Гол - Роаси", а писта би могла да буде оперативна већ за годину и по. Планирају се полетања на сваких шест минута!