Прекид сарадње кинеских фирми са НБА лигом могао би захватити и производаче спортске опреме, пише Пословни дневник.

Сукоб америчке професионалне кошаркашке лиге НБА с кинеским властима могао би се негативно одразити на пословање америчких произвођача спортске опреме, посебно Најкија.

Након што је Дерил Мори, главни директор кошаркашког клуба Хјустон Рокитс, прее десетак дана изазвао скандал у Кини изразивши подршку демонстрантима у Хонг Конгу, низ кинеских компанија прекинуо је везе с НБА лигом.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - TVIT OD MILIJARDU DOLARA: NBA liga "zakuvala" rat Kine i SAD (FOTO+VIDEO)

Та изјава у Кини има посебну тежину, јер је Хјустон Рокитс нарочито о популаран клуб у тој земљи након што је 2002. ангажовао кинеску кошаркашку звезду Јао Минга.

НБА се касније извинио кинеским властима и оградио од Моријеве поруке на Твитеру.

Међутим, штета по приходе лиге већ је учињена с обзиром на масовна отказивања претплате на пренос утакмица.

Процењује се да НБА у Кини зарађује 10 одсто прихода.

"Удар" би могао захватити и компаније које сарађују с НБА.

То пре свега важи за Најки, јер је ексклузивни добављач спортске опреме за НБА лигу.

Тако су крајем прошле недеље из неколико Најкијевих продавница у Кини повучени из продаје дресови Хјустон Рокитска, као и патике са логом клуба, наводи Ројтерс.

Потез не чуди с обзиром да је Најки прошле године у кинеској регији (НР Кина, Хонг Конг и Тајван) приходовао 6,2 милијарде долара.

То је 21 одсто више него годину раније, док је раст продаје на америчком тржишту износио седам посто.

"Ако ситуација ескалира, ако влада сугерише грађанима да престану да купују западне брендове или оне повезане с НБА, то ће бити јако лоше", истиче за ЦНН аналитичар трговине Мет Пауел.

Сламка спаса могла би бити чињеница да Најки облачи и кинеску кошаркашку репрезентацију, а и много производи у Кини.