ПРЕДСЕДНИК Општине Будва, Марко Бато Царевић, себе не сматра политичарем. На то место, како каже, дошао је духовно, професионално и материјално остварен. Одрекао се плате градоначелника, а ту функцију ће искористити да да свој допринос у стварању бољег места за живот свих грађана. Први човек Будве најављује улагања у туризам, инфраструктуру и решавање вишегодишњих проблема те општине.

* Ваш двогодишњи мандат председника Општине је тек почео. Који су то приоритети у чију ћете реализацију прво кренути?

- Нажалост, пуно се проблема последњих 30 година нагомилало у општини Будва, толико да би требало добро размислити шта су приоритети. Као неко ко на ово место није дошао из политике, већ из приватног сектора, оценио сам да би однос према радним обавезама требало мењати, односно подићи га на виши ниво и увести више реда. Приоритет свих приоритета свакако ће нам бити припрема летње туристичке сезоне. Моје скромно мишљење је да се у том послу већ касни, те да би са припремама морало да се почиње крајем октобра, када се испраћају последњи гости. Важно је кренути на време, тим пре што комплетно локално становништво, директно или индиректно живи од туризма.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Престоница туризма живеће целе године


* Које би још проблеме у Будви требало решавати што пре?

- Уважавајући све проблеме које имамо, морам истаћи неконтролисану изградњу смештајних капацитета, као и то што не улаже у плажне капацитете и инфраструктуру. Проблеми у инфраструктури, као што су гужве, отежано одвијање саобраћаја током сезоне, али и технички проблеми сливних вода приликом падавина, велико су оптерећење за Будву. Како сам упознат са свим тим проблемима, већ сам предузео одређене радње, како бисмо у што краћем року организовали њихово решавање. Апеловао бих и на све људе да уредно плаћају туристичке и све друге таксе, јер пунећи заједничку касу, радимо и за своје добро, другачије није одрживо. То говорим и као неко ко је до сада уредно плаћао и порезе и концесије и доприносио и спорту, култури, а све у циљу општег добра.

* Када је реч о туризму, да ли се планирају улагања и која?

- Сматрам да је Будва потенцијал и економски ресурс, а ако упоредимо то са стањем у којем се тренутно налази, долазимо до тога да је пропорционално са могућностима она најнеразвијенија општина у Црној Гори. Томе је допринела и непланска и предимензионисана градња, није се на време размишљало домаћински и визионарски како би Будва заиста била оно што је само у називу - метропопла туризма. У суштини, није град који развија висок стандард туризма, већ више синдикални. То није лоше, уколико се мора, али сматрам да је Будва изгубила своју шансу да буде дестинација високог туризма.

* Како то може да се исправи?

- Надам се да ћемо препознати грешке прошлости, па адекватно искористити локације које нису оптерећене - Буљарица и залеђе плаже Јаз. Тај део може бити зона високог туризма, то је негде и моја интимна жеља, али и план да у наредном периоду покренемо то питање. Већ сам најавио да ћу покушати да успоставим коректне односе са државним врхом, иако долазим из партије која није миљеница власти. Мислим да је доста било свађе, политички сви знамо где смо, па је време да почнемо да радимо сви заједно за добробит грађана. Добра сарадња свих нас је главни предуслов за успех свих пројеката, па тако и валоризације локација које сам поменуо.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - У Будви хладе вреле дане


* Каква се инфраструктурна улагања у Будви планирају за наредни период?

Када је реч о инфраструктури, имамо велики проблем у делу саобраћаја, вапимо за заобилазницама око Будве. Осим тога, ту је и проблем Жуте греде изнад плаже Јаз. Ја лично имам визију да у том делу, кроз брдо Спас, направимо тунел који би директно повезао Будву са раскрсницом код плаже Јаз. Пројектовање саобраћајнице од Јаза до аеродрома Тиват и даље према Каменарима је у подмаклој фази и ту ће се направити боља проходност како би гости били релаксиранији, односно да не трпе велике гужве. То су све велике инвестиције које није могуће реализовати без подршке са вишег нивоа.

* Шта је до сада урађено?

- До сада је на локалним саобраћајницама доста урађено, а и тренутно су у току многи радови у том делу. Оно што је оптерећујуће, када је реч о томе, јесте администрација. Законске процедуре трају, а наследили смо и проблем да Општина Будва не издаје урбанистичко-техничке услове. Како бисмо и тај проблем решили, морам се похвалити да сам већ успео да постигнем договор са министром Павлом Радуловићем, који нам је изашао у сусрет, па очекујемо да ћемо ускоро повратити ту надлежност.

* Како ћете се борити против проблема дивље градње и да ли очекујете да ће процес легализације бити успешан?

- И дивља градња је производ дугогодишњег немара, а све због неблаговременог доношења планске документације. Кад нема планова свако гради како хоће, и то се користило. Ми увек трчимо уназад, па смо сад дошли пред свршен чин и морамо да легализујемо објекте. Не постоји нико ко може да сруши пола града, где изграђени објекти буду могли да се уклопе, остаће. Незахвално је некоме рушити било шта, па се надам да до тога неће ни доћи. Имали смо недавно састанак у министарству, закони и прописи у вези са легализацијом објеката су донесени и ту неће бити пардона.

ИЗАШЛИ СМО ИЗ КРИЗЕ

ПРЕТХОДНЕ две године обележиле су турбулентна дешавања у Скупштини општине Будва. Каква атмосфера тренутно влада у коалицији Демократски фронт - Демократе, да ли верујете да ће она у остатку мандата функционисати складно?

- Било је турбуленција и велике кризе у коалицији, што је био одраз наших несугласица, али је она ипак заживела, и ту бих своје лично признање одао Црногорској партији која је храбро ушла у коалицију. То је за њу био велики изазов, али је послала праву поруку како би требало да живи цела Црна Гора. Коалиција је направљена упркос свим међусобним разликама, окупили су се људи који само желе добро овом граду.