Више од петине хрватских грађана или њих 21 одсто, никад није користило интернет, што је алармантан податак који доносе нове Секторске анализе загребачког Економског института, пише Јутарњи лист.


Колико Хрватска заостаје за другим државама ЕУ у коришћењу интернета показују и подаци Индекса дигиталное привреде и друштва (ДЕСИ) Европске комисије.


И у најновијем извештају о Хрватској у Бриселу упозоравају да се 21 посто хрватске популације у прошлој години никад није користило интернетом, што Хрватску и по томе сврстава на дно лествице ЕУ, односно на 25. место међу чланицама Уније, наводи овај загребачки дневник.


Реч је о готово двоструко већем уделу особа које не користе интернет од просека ЕУ, у којој 11 одсто грађана, или сваки девети становник, никада није користило интернет.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: ИНТЕРНЕТ КАКВОГ ГА ЗНАМО ИДЕ У ПРОШЛОСТ? Шта више неће смети да се ставља на “веб”


У поређењу Хрватске са, на пример, скандинавским земљама ту су готово потпуно немогуће будући да, како стоји у Секторским анализама, само два посто Данаца никада није користило интернет, док је на Исланду, држави која није у ЕУ, али је део Европскога привредног простора (ЕЕА), удео особа које никада нису користиле интернет занемаривих један посто у укупној популацији.


И док је интернет и у Хрватској потпуно заживио код младих генерација па га тако користе практично сви у доби до 25 година, а у грипи од 25 до 34 године не користи га само један посто популације, чак 62 посто грађана старијих од 65 година никада није користило интернет, истиче Јутарњи.


Другим речима, што је старија група, то је код ње мање присутно кориштење интернета.


Хрватској притом не иду на руку демографски трендови, будући да је њено становништво све старије, а многи су млади боље сутра одлучили да потраже у развијенијим земљама Запада.


Интернет се, наводи, се у Хрватској слабије користи него у остатку ЕУ и у пословној заједници.


Додуше, наводи лист, велик број хрватских фирми, њих 73 посто, има властите wеб странице, но то је мање од просека ЕУ у којој своје wеб странице има 77 посто фирми


За просеком ЕУ каскамо и по кориштењу друштвених медија у пословне сврхе, док је е-трговина у Хрватској још увек, може се рећи, у повојима, барем у поређењу с развијеним западноевропским друштвима, пише Јутарњи.