ИЗГРАДЊОМ новог друмско-железничког моста на месту некадашњег "Жежеља" завршава се обнова новосадских мостова порушених у НАТО агресији пре скоро две деценије и почиње нова градитељска етапа, у којој би овај град, у блиској будућности, требало да добије још три "прелаза" преко Дунава.

Прочитајте још: Прво путовање преко "Жежеља" после 19 година (ФОТО)

- Пошто смо обновили оно што смо изгубили пре 19 година, време је да причамо о изградњи нових мостова на Дунаву, јер Нови Сад то заслужује - изјавио је градоначелник Милош Вучевић.

Он је приликом промотивне вожње возом преко новоизграђеног "Жежеља" у понедељак најавио предстојеће инвестиције у инфраструктурне објекте те врсте, које ће заједнички финансирати Република Србија, АПВ и Град Нови Сад.

Међу њима је у првом плану изградња друмског моста преко Рибарског острва до обилазнице код Сремске Каменице, планирана је и градња моста низводно од Жежељевог, а "у игри" је и интересантна идеја о новом пешачко-бициклистичком мосту који би био надограђен на стубове некадашњег моста цара Фрање Јосифа, који од Другог светског рата вире из Дунава.

Прочитајте још: Воз за тестирање прешао преко "Жежеља"

- Стубови могу и треба да буду искоришћени. То ће бити и учињено највероватније за изградњу моста за бициклисте и пешаке - каже, за "Новости", Душан Миладиновић, директор "Урбанизма".

Део некадашњег моста Ф. Јосифа

Он напомиње да би то било најповољније решење, јер би евентуална градња колског моста захтевала и изградњу друге тунелске цеви испод Петроварадинске тврђаве, у наставку трасе, што би угрозило процес ревитализације и заштите тог културно-историјског објекта.

А како је и градоначелник поменуо, акценат у граду ставља се на изградњу новог друмског моста, који би се налазио на траси западне градске обилазнице, односно у продужетку Булевара Европе и Булевара патријарха Павла и преко Рибарског острва премостио Дунав код обилазнице у Сремској Каменици.

- Тај друмски мост са пешачким и бициклистичким стазама, дужине 585, а ширине 30 метара, значајно ће убрзати саобраћај у том делу града и омогућити бржи и лакши прилаз будућем Фрушкогорском коридору, односно, новом путу Нови Сад - Рума, са тунелом кроз Фрушку гору.

Саобраћај ће значајно убрзати и други друмски мост који ће бити изграђен низводно од Жежељевог на траси источног крака Фрушкогорског коридора и премостиће Дунав недалеко од цркве на Текијама у Петроварадину до леве обале у правцу Каћа.

Душан Миладиновић

РАСТЕРЕЋЕЊЕ

МИЛАДИНОВИЋ додаје да ће растерећењу све гушћег саобраћаја у Новом Саду и те како допринети и нови мост у продужетку Булевара Европе, према будућем фрушкогорском коридору, за који је идејни пројекат већ готов.