У Србији је скоро сваки трећи власник мобилног телефона мењао оператера, а у 35 одсто случајава то су чинили због ниже цене услуга, показало је данас објављено истраживање Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге РАТЕЛ.

Прочитајте још: Мобилни оператери обмањују потрошаче?

Како је саопштио РАТЕЛ, 29 одсто испитаника променили су оператера на препоруку познаника, а 12 одсто због промотивних цена услуга.

Могућност задржавања броја телефона приликом мењања оператера искористило је 40 одсто испитаника. Скоро 15 одсто испитаних нису знали да могу да задрже број, а око 11 одсто се изјаснило да им је нови оператер рекао да не могу да задрже стари број.

Више од трећине испитаних нема СИМ картицу, ни телефон који подржава 4Г мрежу, а две трећина испитаника користили су до три гигабајта података месечно.

Прочитајте још: Пажљиво бирајте мобилну мрежу на одмору

"Квалитет услуга преноса података који пружају сва три оператера у Србији је веома добар и на нивоу је мобилних мрежа у Европи. Међутим, једна трећина мобилних корисника нема или не користи интернет на мобилном телефону", навео је у саопштењу РАТЕЛ.

Додаје се да су сва три оператера мобилних комуникационих мрежа у Србији имају задовољавајући квалитет услуга које пружају корисницима који, с друге стране, не употребљавају у расположивом капацитету услуге које су им омогућене.

У истраживању РАТЕЛ-а спроведеном у новембру ове године учествовало је 1.200 испитаника.