РИГОРОЗНИ технички прегледи аутомобила, на којима се гледа свака огреботина, али и све већи намети за регистрацију, разлози су због којих се све више Пироћанаца, после више деценија, одриче својих четвороточкаша - "лада", "југића", "опела", "москвича"...

Ови новитети по угледу на западноевропске земље, где је платежна моћ неупоредиво већа, добродошли су само овдашњим отпаџијама, који су једно време били пред гашењем, док сада имају посла преко главе.

Прочитајте још: Депонија у Пироту спрема многе новитете

- ИМАО сам "осмицу" стару 27 година. Била је технички исправна, али су ме са прегледа вратили јер су биле мало покривљене пластичне лајсне. Имали су примедбе и на фелне са површинском рђом. Код куће, супруга и ја смо израчунали да би регистрација коштала бар 15.000 динара, а сама кола због годишта не вреде више од 200 евра. Да сам отклонио "недостатке" и опет отишао на регистрацију, коштало би ме бар још 100 евра. Звао сам отпаџије, које су одвезли ауто за који сам добио 8.000 динара. Тако сам се, после скоро три деценије, растао од љубимца, којег сам користио пар пута недељно за одлазак у село где обрађујемо башту. За други ауто једноставно немамо пара - каже пензионер Драгослав Манић.

ИМА и оних довитљивих, који у свему имају другу врсту математике и настоје да се снађу...

- Купе аутомобил који је регистрован по старом систему и регистрација им важи још пет-шест месеци. Плате их до 200 евра и возе док не дође време за нову регистрацију. Преноса власништва, наравно, нема. Када истекне регистрација, отерају на отпад, продају на кило и добију 10.000 динара. И ово је боља варијанта него да останеш без аута - објашњава нам овај поступак један пиротски механичар.

ПЕНЗИОНЕРИ

Власници старих аутомобила су углавном пензионери, од којих многи никада нису ни изашли на ауто-пут, нити су по граду направили неки судар. Своја возила користе за одлазак на село, њиву или виноград и сви одреда тврде да страшне саобраћајке на ауто-путевима не изазивају олдтајмери већ углавном јака возила новијег датума и бахати возачи.