Један од највећих кантаутора ових простора, који је заувек задужио целокупну музичку сцену, Арсен Дедић, на новој музичкој компилацији представљен кроз свој комплетан рани опус. Ова колекција обухвата све што је изашло на плочама у раздобљу од 1962. до 1964. године, заједно са пронађеним снимцима расутим по тадашњим републичким радио и телевизијским центрима, до сада необјављеним на дискографским носачима звука. Ово издање могло би се описати и као раздобље од песме “Заплеши твист” до песме “Кућа поред мора” или раздобље од Игора Кримова до Арсена Дедића.

У двадесет четвртој години, уз пратњу љубљанског џез ансамбла и са “доо-wопом” словеначког вокалног квинтета “Оптимисти”, Арсен снима своје прве солистичке снимке. На трагу италијанског певача Тонија Даларе, духовитим личним препевом, потписан као неко са сада већ приличном естрадном рутином, Игор Кримов ће се на трен опробати у тој новој светској сензацији, коренски и духовно припадајући, што ће се убрзо и открити, другачијем свету.”, пише о самим почецима деловања Арсена Дедића, уредник и аутор издања Синиша Шкарица.

Двоструки албум води нас кроз тридесет девет песама које су обележиле саме почетке каријере једног од највећих - од твиста, преко раздобља кад се представљао као Игор Кримов, до неких од његових најмаестралнијих дела, као што су “Модерато цантабиле” и “Кућа поред мора”, која су га заувек сместила на челну позицију најважнијих кантаутора. Од музике коју је сам изводио, преко музике коју је радио за друге, поготово за своју супругу Габи Новак, до позоришне и филмске музике, Арсенов опус је немерљив и трајно запечаћен у историји ових простора.

Опростивши се од академске заједнице са дипломом флаутисте, одбацивши маску Игора Кримова, скинувши униформу, раскинувши брак, певач, песник, композитор и музичар, постајао је музички “супермен”. За Арсена Дедића више ништа није било немогуће.”, пише Шкарица на крају богате књижице, која долази уз овај ЦД.