ЛАСТЕ изнад Таџ Махала, језеро на месту где је прашина, панорама без зграда, трекинг у сопственом дворишту, балони на небу иако их није било... "Инфлуенсери" су популарисали многе туристичке дестинације, али у последње време, оваква врста маркетинга се онима који их ангажују враћа као бумеранг.

Туристи се све чешће осећају превареним, јер су на многа путовања кренули привучени атрактивним фотографијама "инфлуенсера" који су, најчешће на "Инстаграму", објављивали нестварно лепе слике. Недавно се на Балију догодио скандал када су туристи схватили да роматична атракција Лемпуанг храма, не да није "врата раја" која се пресијавају у води, већ је реч о два стуба усред прашине. Хиљаде туриста искалило је бес на локалцима, јер су сатима путовали и чекали да се фотографишу, а онда су схватили да су "инфлуенсери" користили огледало и фотошоп!

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Пет пута више људи страдало од селфија него од напада ајкуле

- Није први пут да се појављују оптужбе за "лажне" фотографије "инфлуенсера" на друштевним мрежама - каже Данијела Ћировић, новинар и блогер, која уређује блог о путовањима "Глимпсис оф д ворлд" на енглеском и српском. - Сви су видели слике девојке, на пример, у дугачкој хаљини живих боја, сликане с леђа, са шеширићима или ветром у коси, како хода испред споменика неких популарних светских дестинација. То су популарни клишеи, који представљају бољи, луксузнији живот и неког ко је у животу "успео", па се сви труде да их копирају и тиме поправе своју "слику" на друштвеним мрежама, односно у стварном животу.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - „Новости“ у Тајланду: Једи, моли, плачи

Према речима наше саговорнице, многи људи сматрају да сте данас оно што сте "постовали", а ако нисте објавили - као да се није ни догодило. Људи копирају те друге, "успешне" профиле или фотографије. Проблем настаје, међутим, када се туристичке атракције толико монтирају да више не одговарају стварности. Тако је и око Амелије Лијане избио скандал када је претерала са монтажама. Око 26.000 људи лајковало је њену фотографију испред Таџ Махала где је додала ласте, обрисала остале туристе и своју сенку. Испоставило се да тамо није ни била, а да је на сликама додавала и балоне, убацивала Ајфелову кулу, руку са сладоледом на Менхетну...

- Ту, нажалост, нема промоције туризма, већ је приоритет лична промоција. Али нису ни само они криви, јер фирме које ангажују "инфлуенсере" управо то и траже - само бројке - објашњава наша саговорница.