У ПРВИХ девет месеци ове године Србију је посетило више кинеских туриста него читаве прошле године.

Кинески туристи су протеклог септембра трећи месец заредом били на првом месту по броју долазака страних гостију у Србију, а са 202.000 ноћења у првих девет месеци, премашили су и остварени број ноћења из целе прошле године који је износио - 179.000.
Гости са Далеког истока су глобално највеће туристичко тржиште око којег се читав свет отима, јер у иностранство путује 160 милиона Кинеза! Нагли пораст средње класе у Кини постао је прави "рудник злата" за туристичке земље, јер у иностранство изнесу 350 милијарди долара!

Прочитајте још: Зашто Бугари викендом окупирају Србију? Када дођу "почисте" штандове и напуне буџет (ВИДЕО)

Тачну количину новца коју Србија заради од кинеских гостију немогуће је израчунати, па су тако и у годишњој анкети ХОРЕС-а једино ови гости одбијали да кажу колики им је буџет за ванпансионску потрошњу.

- У Србију долазе и богати и сиромашни кинески туристи - каже Раде Јовановић, искусни водич са знањем кинеског.- Богати оду у коцкарницу и троше огромне паре, али тачан износ нико не зна, јер иду о свом трошку и носе кеш. То је другачија култура и непристојно је питати их колико троше.

Прочитајте још:
Долазе авионом, бирају четири звездице и воде партнерке: Шта странци мисле о Београду?

Ипак, приближан број просечне потрошње вероватно износи око 130 евра по дану. Ова цифра се добија укрштањем 23 милиона евра (банкарских трансакција које је забележила Народна банка Србије до августа), подељено са бројем ноћења које су остварили до овог месеца.

- То је вероватно најбољи могући податак, јер највише је припадника средње класе који долазе са спремним и утврђеним буџетом који планирају да потроше код нас - истиче Јовановић.- Њих занима Тито, интересује их Кустурица и тачно знају све шта желе да виде, јер су за то чули од пријатеља. Проблем Србије је што нема довољно понуде за кинеско тржиште. Пошто су се нагло обогатили средња класа инсистира на луксузу, а ми немамо фантастичне хотеле који ће их одушевити, нити радње са познатим маркама где би чекали у реду. Они су код нас увек у пролазу и нисмо осетљиви за њихове прохтеве и начине на које можемо да зарадимо на кинеској средњој класи.

НЕМА ВОДИЧА НА КИНЕСКОМ


ГОРУЋИ проблем српског туризма је недостатак водича који говоре кинески, па им нашу земљу показују вође пута из Тиране и Загреба.
- Наш закон не дозвољава да Кинези који годинама живе у Србији полажу и добију лиценцу, јер немају српско држављанство - истиче Јовановић.- Уколико положе за водича могу да им се издају привремене лиценце, али изузетно споро реагујемо и веома смо инертни за захтеве тржишта.

БРОЈКЕ


65 % Кинеза тражи комбинацију природе, доживљаја и шопинг
50 % Кинеза путује на прекоокеанска путоавња
34 % кинеских туриста једе само локалну храну
50 % Кинеза путује индивидуално и плаћају кешом