ЈЕФТИНИ аутобуски пакет-аранжмани којима српски туристи путују по европским градовима, највероватније, неће дуго постојати, јер метрополе "ударају" такве намете да се агенцијама све мање исплати да организовано воде туристе.

Локалне власти европских градова, под притиском мештана, али и жељом да зараде, непрестано уводе нове таксе. У томе нарочито предњаче италијански градови који су од почетка године увели десетак дажбина, намета, такси и пореза!

- Од почетка године сви италијански градови увели су "чек поинте", а Хрватска и Словенија су почеле да наплаћују пролаз кроз њихову територију - каже Срђан Андрејевић из "Аргуса".- Туристичке дестинације непрестано уводе нове намете, буквално сваког месеца смисле нови. Недавно смо добили обавештење о новој дажбини у Венецији!

Наиме, сви туристи који кроче ногом у Венецију мораће да плате два евра за слушалице, али и додатних од 150 до 280 евра за локалног водича који ће их ћутке пратити. Тачније, сви италијански градови траже овакав намет за локалног водича и већ су почели да наплаћују казне 1.000 евра на лицу места и драконске за саме агенцију. Венеција је смислила и нову "боравишну таксу", иако једну боравишну таксу кроз фактуру већ плаћају агенције, а другу, смештајну плаћају туристи.

Прочитајте још - Плаћање иностраних туристичких аранжмана по средњем курсу

"Чек поинт" за аутобусе сада постоји на уласку у сваки италијански град, па и најмањи, и ту се, на апарату, плаћа такса. Тако, рецимо, да би аутобус довезао српске туристе до Вероне возач мора да плати од 100 до 150 евра, у зависности од сезоне. Да би ушао у Рим плаћа 150, у Венецију 170, а у Фиренцу невероватних 600 евра!

Ова такса је, уствари, дозвола да се аутобус приближи паркингу близу центра града. Паркинг се додатно наплаћује од 35 до 40 евра. То значи да када аутобус, са туристима који спавају у Риму, оде на излет до Напуља, прво плаћа 40 евра паркинг у Риму, па улаз у Напуљ, па паркинг у Напуљу, следи паркинг у Помпеји, па такса за улаз у Рим.

Фото А. Миката

Беч, Праг и Будимпешта још увек не наплаћују улазак у град, али је паркинг скуп. Такође, током божићних вашара од локалних власти треба набавити дозволу за улаз. Ни француски градови не наплаћују улаз, али аутобуси, због несносних гужви, избегавају центар и плаћају само "папрен" паркинг, рецимо, 30 евра у Дизниленду и 60 евра код Версаја.

ХРВАТСКА НАПЛАЋУЈЕ ПРОЛАЗ

ДА би уопште стигли до Италије или Француске, српски аутобуси морају да плате пролаз кроз Хрватску (150 евра) и Словенију (око 100 евра, по километражи).

Уз ову таксу плаћа се и папрена путарина, односно вињета.

ВОДИЧИ СТАТИСТИ

ЛОКАЛНЕ власти Чинкве тере су посебно арогантне према туристима, а ове године поред скупог "чек поинта" траже и 280 евра дневно за водиче.

Ови италијански водичи морају да стоје уз сваку групу, иако ништа не причају и већина не зна добро страни језик. Такође, на самом локалитету нема никакве приче, јер влада велика гужва и водичи туристи само руком показују правац ка возићима.