ВИСОКО масна дијета или шведска дијета, направљена је са циљем да губитак тежине буде безбедан. Намењена је свима који не желе да смршају "на своју руку", већ мисле на целокупно здравље организма.

Главно правило јесте низак унос угљених хидрата и висок унос масти, док је унос протеина умерен. Овим режимом исхране инсистира се на уносу намирница попут рибе, јаја и поврћа, који садрже малу количину угљених хидрата. Такође, потребно је одрицање од намирница као што су заслађена храна и намирница које садрже скроб.

Редукован унос простих угљених хидрата позитивно утиче на многа обољења, као што су дијабетес типа 2, кардиоваскуларне болести и акне. То су неки од разлога који су допринели популарности ове дијете, а да нису искључиво везани за мршављење.

Одређене студије су показале да шведска дијета може имати благотворно дејство на одређене типове неуролошких обољења, као што је Алцхајмерова болест. Овакве дијете показале су се добре када је реч о когнитивним способностима, јер су тестови показали да дијете које се базирају на уносу обрађених намирница богатих угљеним хидратима, имају негативан утицај на психу и концентрацију.

ПРВИ ДАН

Доручак: два јајета са спанаћем и броколијем, зачињеним кокосовим уљем

Ручак: салата од туне помешана са авокадом и другим поврћем које не садржи скроб

Вечера: кувани лосос, печени прокељ


ДРУГИ ДАН

Доручак: пуномасни јогурт са исеченим јагодама, незаслађеним кокосовим и бундевиним семенкама

Ручак: ћуретина са сиром, поврће без скроба

Вечера: одрезак зачињен црвеним папричицама


ТРЕЋИ ДАН

Доручак: шејк од незаслађеног кокосовог млека, са бобицама, путером од кикирикија и незаслађен протеински прах

Ручак: гриловани шкампи, парадајз и моцарела

Вечера: тиквице и ћуфте од пилећег меса


ЧЕТВРТИ ДАН

Доручак: кришке авокада и два јајета пржена у кокосовом уљу

Ручак: пилећи кари са преливом и поврћем без скроба

Вечера: пица од карфиола са поврћем без скроба са сиром


ПЕТИ ДАН

Доручак: спанаћ, црни лук и омлет са сиром

Ручак: пилећа супа са поврћем

Вечера: лазања