УКОЛИКО сте константно уморни, не мора да значи да вам недостаје сан. Могуће је да постоје грешке у свакодневној рутини, које доводе до потребе за спавањем и одмором.

Постоји неколико фактора који су најчешће разлози необјашњивог умора.

НЕАКТИВНОСТ

Нема потребе за активнo вежбање од два сата. Али 30 минута лаганих вежби или шетња бржим ходом до посла, помоћи ће да се осећате боље и имате више енергије током сваког дана.

НЕРЕДОВНА ИСХРАНА

Уколико једете у правилним временским размацима, не прескачете доручак и не одлажете ручак да бисте завршили посао, ниво енергије ће бити стабилан током дана и бићете мање уморни. Чак и у великој журби, барем мало воћа и неколико бадема су добар избор. Избегавајте шећер, који прави нагле скокове и падове енергије.

ПРЕВИШЕ СПАВАТЕ

Звучи контрадикторно, али, ако сте стално уморни иако генерално добро спавате, можда би требало да покушате да спавате мање, односно да устајете раније. Квалитет сна, а не кванититет је оно што је важно. Људи који спавају дуже од девет сати ноћу, подложни су болестима колико и они који пате од несанице.

НЕУРЕДАН РАДНИ ПРОСТОР

Што више предмета имате у видном пољу, као што су гомила папира, фасцикли на радном столу, хаос у кухињи затрпаној прљавим судовима, то је вашем мозгу теже да филтрира оно што је важно и да се фокусира. То такође може да доведе до менталне исцрпљености.

НЕДОСТАТАК ГВОЖЂА

Проблеми са концентрацијом, умор и нервоза могу да буду знак да телу фали гвожђе. Пошто наше тело не ствара гвожђе, морамо га уносити свакодневно, путем намирница које конзумирамо. Једите довољно тамнозеленог лиснатог поврћа, јаја, немасног меса, орашастих плодова, у комбинацији са цитрусним воћем и поврћем које садржи витамин Ц, који побољшава апсорпцију гвожђа.