НИЈЕ довољно да се раде само вежбе за јачање мускулатуре и редукцију вишка килограма, битна је и рекреација за мозак. Како аеробик доприноси доброј форми, тако неуробик обликује, концентрацију, расуђивање, прилагодљивост...

Вежбе за мозак или неуробик, темеље се на уверењу да је промена рутине у свакодневним активностима важна за јачање веза између можданих ћелија. Ова врста тренинга подразумева атипичне радње које активирају свих пет чула - вид, слух, додир, укус и мирис, комбинованих са емотивним доживљајем.

Редовно вежбање неуробика подстиче стварање нових веза неурона и јача их. Овај процес доприноси већем стварању материја које хране мозак и унапређују когнитивне способности.

Предлажемо вам неке од најтипичнијх вежби неуробика.

ПОГРЕШНА РУКА

Уколико сте дешњак, пробајте с времена на време да зубе перете левом руком или обрнуто. Ова вежба активира недоминантну хемисферу мозга и моментално значајно шири површинске делове кортекса, коре великог мозга. Повремено и друге компликоване радње обављајте недоминантном руком.

ПРЕДМЕТИ НАОПАЧКЕ

Иако звучи помало смешно корисно је некада окренути рамове са породичним фотографијама, сат или календар наопачке и покушати да се снађете у таквој поставци. Када се предмети посматрају док су постављени нормално, наша лева "вербална" хемисфера мозга прелази преко њих без напора, аутоматски и не здржава пажњу. Када су предмети окренути наопако, активира се десна хемисфера мозга и стимулише се вештина опажања.

ЗАТВОРЕНИХ ОЧИЈУ

При овој вежби саветује се опрез да не би дошло до повреде. Постоји много активности које свакодневно обављате, покушајте једну од њих да урадите затворених очију. На пример, покушајте да се истуширате не отварајући очи и дозволите својим рукама да без помоћи очију подесе топлоту воде и јачину млаза. Нека вас све време води чуло додира и меморија.

ПРОМЕНА НАВИКА

Не придржавајте се строго јутарње рутине, већ је повремено мењајте. Стручњаци кажу да промена навика повећава густину коре великог мозга и унапређује рад нервног система. Практично, ова вежба подразумева да ујутру промените ТВ канал или радио станицу коју увек слушате након буђења, промените редослед ставки које обично обављате ујутру, промените уобичајену руту којом шетате пса, користите алтернативни превоз или пут до посла.