ПРЕМА статистичким подацима, из године у годину све је више гојазне деце, а додатно забрињава то што се вишак килограма манифестује већ у предшколском узрасту због лакше доступности "брзе хране". Да не би били дебели када порасту, малишанима се мора изменити начин исхране већ у раном добу.

Требало би им најпре избацити из употребе "вештачке" сокове и напитке, и преоријентисати их на воду и природне сокове, без много шећера. Масну, калоричну храну заменити воћем и поврћем, а месо радије пеците. Било би најбоље да грицкалице уопште не једу, а ако већ морају, нека то буде домаћи чипс, од кромпира печеног у рерни или суво воће.

Уместо готових јела, сервирајте им свеже куване оброке. Унос јаја требало би ограничити на пет недељно, а ваљало би смањити и масне сиреве, кајмак и висококалорично коштуњаво воће и семенке. Требало би и да што чешће једу са породицом, јер ће тако спорије гутати и научити да уживају у оброку.

Прилагодите им порције узрасту и физичкој активности и трудите се да избегавају да једу пред телевизором или компјутером.